ضرر هنگفت کارخانه‌های جدید تسلا

طبق گزارشها به نظر می‌رسد کارخانه‌های جدید تسلا نه تنها به موفقیتی دست نیافته‌اند، بلکه در حال ضرردهی هستند.

به گزارش تحریریه، کمپانی خودروسازی تسلا کارخانه‌های تولیدی خود را در چند ماه گذشته افزایش داده تا بتواند در زمانی کمتر، خودروهای بیشتری تولید کند. با این حال به نظر می‌رسد که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، زیرا «ایلان ماسک» اعلام کرده که کارخانه‌های جدید تسلا در آلمان و ایالات متحده به دلیل کمبود باتری و اختلالات عرضه در چین، با ضرری میلیارد دلاری مواجه شده است.

اوایل بهار سال جاری بود که ایلان ماسک اولین کارخانه گیگافکتوری تسلا در اروپا را افتتاح کرد. ایلان ماسک برای افتتاح این کارخانه بسیار ذوق‌زده بود و امیدوار بود که تسلا بتواند در این کارخانه به پتانسیل اصلی خود دست پیدا کند. با این وجود طبق گزارش بی‌بی‌سی، به نظر می‌رسد این کارخانه و دیگر کارخانه‌های جدید تسلا نه تنها به موفقیتی دست نیافته‌اند، بلکه در حال ضرردهی هستند.

در این گزارش آمده است که ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی خودروسازی تسلا از وضعیت کارخانه‌های جدیدشان ناراضیست و اعلام کرده که آن‌ها نتوانستند به سوددهی لازم دست پیدا کنند. او دلیل رخ دادن این اتفاق را کمبود باتری و مشکلات عرضه در کشور چین عنوان کرده است.

در واقع ماسک کارخانه‌های گیگافکتوری تسلا در برلین آلمان و تگزاس آمریکا را «کوره‌های عظیم پول» می‌نامد؛ یعنی تسلا رسما در حال آتش زدن مقدر زیادی پول در این کارخانه‌هاست. موج جدید قرنطینه به دلیل شیوع کرونا در چین، باعث شده تا تأمین‌کنندگان چینی تسلا به مشکل بخورند.

ماسک گفت که آن‌ها سفارشات مربوط به خودروهای خود را ثبت کرده‌اند، اما همین محدودیت‌ها در چین باعث شده‌اند تا محموله‌های سفارشی در بندر چین گیر کنند و نتوانند خارج شوند. اکنون نیز تسلا با سرعت کمی در حال تولید خودروهایش است تا زمانی که قطعات مورد نیاز از راه برسند. البته آقای ماسک در نهایت وعده داد که این مشکلات به‌زودی حل و فصل می‌شوند تا تسلا بتواند با توان بیشتری به تولید محصولاتش بپردازد.

مقامات چین در اوایل سال جاری تعداد از شهرهای این کشور را در واکنش به افزایش شیوع ویروس کرونا مسدود کردند. به گفته ایلان ماسک تعطیلی شهر شانگهای برای تسلا بسیار سخت بوده و بیشتر تولید آن را برای چندین هفته متوقف کرده است.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 20024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =