تازه‌ترین جزئیات مراحل اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان و زمان اجرای رتبه بندی

کل هیات دولت و آقای رییس‌جمهور با جدیت پیگیر رتبه‌بندی معلمان بودند/یکی از علل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین، عدم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، آن هم از ناحیه دولت‌ها بود که حمایت نمی‌کردند/ شیوه‌نامه رتبه‌بندی تهیه شده که پس از نشست با سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی برای اجرا به استان‌ها ارسال خواهد شد.

به گزارش تحریریه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات وزیران در پاسخ به پانا درباره رتبه‌بندی معلمان با تبریک ایام عید قربان و عید سعید غدیر خم اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی که دولت قبل اعلام کرده بود یک لایحه بسیار ضعیف بود و متاسفانه در طول ۱۰ سال اقدامی بر روی آن انجام نشده بود. ولی این موضوع چون یکی از شعارهای انتخاباتی آیت الله رئیسی بود، موضوع در دولت پیگیری و بررسی و با آن موافقت شد و به عنوان یکی از دستاوردهای مهم آموزش و پرورش مطرح است چون دستاورد مهم این رتبه‌بندی اولا ارتقای نظام تعلیم و تربیت است، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی و عمومی معلمان هست و همچنین در حوزه عدالت، بحث عدالت در پرداخت را برای معلمان تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: به جهت اینکه خود لایحه رتبه‌بندی علاوه بر مواردی که عرض کردم، برکات دیگری هم دارد یعنی در واقع رقابتی که بین معلمان در ارتباط با احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد ‌و شروع بسیار خوبی است تا ما سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم. شاید یکی از علل عدم اجرای سند تحول بنیادین عدم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است و آن هم از ناحیه دولت‌ها بوده که حمایت نمی‌کردند. الان دولت با قوت و قدرت این کار را انجام داد، آیین‌نامه رتبه‌بندی هم ۱۲ تیر به امضای معاون اول به نیابت از هیات دولت رسید و کل هیات دولت و آقای رییس‌جمهور با جدیت پیگیر بودند و الان هم پیگیر هستند که ما این کار را اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در ماده ۴ تبصره ۳ تعیین شده که ما شیوه‌نامه‌ای را تهیه کنیم که از سه روز گذشته، دوستان تهیه کردند که با همکاری عزیزان سازمان برنامه و بودجه و استخدامی انشالله نشستی خواهیم داشت و نهایی خواهد شد و برای مرحله بعدی اجرا به استان‌ها ارسال خواهد شد. کمیته‌های لازم و یا هیات‌های ممیزی شکل گرفته و براساس قانون تعیین شده و انشالله رتبه‌بندی وارد مرحله اجرایی اصلی در درون وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای رتبه‌بندی گفت: شروع رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

نوری در ادامه گفت: اعتبار خوبی هم برای جمع‌آوری مدارس کانکسی تعیین شده است چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که یک سوم این اعتبار را ما تامین کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اقدامات خوبی برای وضعیت سرمایش و گرمایش مدارس انجام شده است. در رابطه با وضعیت سرمایشی ما هنوز درباره تجهیزات سرمایشی مشکل داریم به دلیل اینکه برخی تجهیزات ما فرسوده شده است و از طرف دیگر اعتبارات پاسخگوی خرید وسایل سردکننده نو نیست و تلاش ما بر این است که این وضعیت سامان داده شود ولی از نظر تجهیزات گرمایشی وضعیت بهتر است.

پایان/

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 20253

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آزاده IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      واقعا که شرم بر شما باد آبروی معلمان را بردید با این چندر غازی که معلوم نیست کی اضافه شود با این شرایط اقتصادی فاجعه آمیز حقوق 20 میلیونی هم یعنی زیر خط فقر خداوند نیامرزد مسببین این شرایط بحرانی را ؟!؟