قیمت دلار به 28 هزار تومان رسید

قیمت دلار به کانال 28 هزار تومان رسیده است که با قیمت های اعلام شده ازسوی سایر بخش های بازار تهران تفاوت بیش از 3 هزار تومانی دارد.

به گزارش تحریریه، قیمت دلار در این کانال تلگرامی که نام خود را "دلار توافقی تهران" گذاشته است به 28 هزار تومان رسیده که با قیمت های اعلام شده ازسوی سایر بخش های بازار تهران تفاوت بیش از 3 هزار تومانی دارد. 

این کانال تلگرامی مدعی است که قیمت های معامله شده را با حجم معامله واقعی و انجام پوشش می دهد که البته از طرف سایر بخش های بازار نقدی به رسمیت شناخته نشده است.

عده ای معتقدند که این کانال تلگرامی در واقع تلاش بخش نظارتی کشور است که مدعی است دلالان قیمت دلار را با خبرسازی تعیین می کنند و اگر کانال های تلگرامی رقیبی ایجاد شود و قیمت دیگری را اعلام کند، فضای بازار عوض شده و قیمت ارزهای خارجی کاهش می یابد. 

 در این منطق سیاستگذارانه، نظام بنیان برافکن چندنرخی ارزی و سوئ عمل های متوالی بانک مرکزی که از سال 1396 آغاز شده است نقشی در آشفته بازار ارزی ندارد و این دلالان سبزه میدان و ... هستند که با دارا بودن 2 درصد از معاملات(بخش نقدی بازار) قیمت دلار را تعیین می کنند. 

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 20269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =