دلقک از رفتن دوست باوفا غمگین شد

رئیس جمهوری اوکراین که تا پیش از این کمدین بود و در کشورش با نام دلقک شناخته می شد از کناره گیری «بوریس جانسون» ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش تحریریه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین در مورد خروج «بوریس جانسون» از پست نخست وزیری انگلیس گفت که خروج جانسون از قدرت همه اوکراینی‌ها را «غمگین» کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که کی‌یف و لندن پس از خروج او دوستان و متحدان قوی باقی بمانند.

زلنسکی در یک پست در شبکه های اجتماعی نوشت: دوستم بوریس جانسون، همه اوکراینی ها از خبر استعفای تو از رهبری حزب محافظه کار ناراحت شدند. ما از کمک های قاطع و سازش ناپذیر تو از روزهای اول جنگ صمیمانه سپاسگزاریم. از رهبری شما در دفاع از منافع اوکراین در عرصه بین‌المللی تشکر ویژه می‌ کنم.

زلنسکی افزود: ما شکی نداریم که حمایت انگلستان حفظ خواهد شد. ما برای همیشه دوستان واقعی و متحدان قوی باقی خواهیم ماند.

جانسون از اواخر فوریه، یعنی زمانی که حمله روسیه به اوکراین شروع شد، یکی از سرسخت ترین حامیان کی یف بوده است. گفتنی است که لندن پیش از وقوع این درگیری یکی از تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات کی یف بود و سپس در بحبوحه جنگ نیز تحویل تسلیحات به اوکراین را تا حد زیادی افزایش داد و سپس متعهد شد نزدیک به ۲.۳ میلیارد پوند کمک نظامی به این کشور اعطا کند.

نخست وزیر انگلیس همچنین یکی از اولین رهبران غربی بود که در ماه آوریل از کی یف بازدید کرد.

جانسون که از ژوئیه ۲۰۱۹ به عنوان نخست وزیر انگلستان فعالیت می کرد، روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد. دولت او به طور کامل متزلزل شد زیرا بیش از ۵۰ مقام ارشد از جمله وزیران و معاونان آن ها پست های خود را ترک کردند. دلیل عمده آن نیز به افزایش نارضایتی ها از نحوه مدیریت اقتصاد انگلستان و تداوم روند افزایش تورم به ویژه قیمت سوخت و انرژی باز می گردد.

سقوط ناگهانی بوریس جانسون اندکی پس از آن اتفاق افتاد که وی توانسته بود در ماه گذشته از رای عدم اعتماد در پارلمان جان سالم به در ببرد.

پایان/

۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 20287

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      تیتری بسیار زشت و تهوع آور زده آید آن هم درباره کسی که جانانه در مقابل زیاده خواهی پوتین ایستاده و از کشورش دفاع می کند. دلقک باشی ولی زیر یوغ روسیه نباشی مایه افتخار است
    • فرنام IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 0
      دلقک واقعی نوکرای بی جیره و مواجب اون فلاکت زاده زپرتی پوتین هستن