تکذیب مراوده نظامی خاص ایران و روسیه!

تکذیب مراوده نظامی خاص ایران و روسیه! پس از اظهارات مقام های آمریکایی اتخاذ شده است.

به گزارش تحریریه، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران اعلام کرد ولادیمیر پوتین درباره خرید هواپیماهای بدون سرنشین با مقامات ایران گفتگو نخواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا موضوع پهپادها در تهران مطرح خواهد شد گفت: "خیر"

پوتین 19 ژوئیه به ایران سفر کرده و در نشست سه جانبه با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حضور یافته و همچنین دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشته بود ایران در حال آماده شدن برای واگذاری هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه است اما توضیح نداد این اطلاعات از کجا به دست آورده و هیچ مدرکی در اینباره را ارائه نکرد.

در همین راستا، یک منبع در وزارت خارجه روسیه اظهارات جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور آمریکا مبنی بر گویا توافق روسیه و ایران درباره خرید محموله پهپادهای تهاجمی برای استفاده آنها در اوکراین را نادرست و مزخرف خواند.

او به خبرنگاران گفت: "انتشار این اخبار دروغ از واشنگتن یک کارعادی شده است. اظهارات مزخرف جدید از سوی یک مقام بلندپایه آمریکایی باعث حیرت آشکار در مسکو شد اما قضاوت در اینباره را به وجدان جیک سالیوان واگذار می کنیم."

پایان/

۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 20410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی US ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      هدف از سفر پوتین و اردوغان به ایران برنامه ریزی برای گسترش جنگ اوکراین به منطقه خاور میانه می باشد. روسیه در حال احداث یک خط راه اهن به سوی ایران و همچنین نوسازی خطوط ریلی ایران می باشد. به احتمال زیاد روسیه نیروهایش را وارد ایران خواهد کرد. البته جنگ اوکراین یک جنگ واقعی نیست بلکه یک پروژه کاملا کنترل شده برای ایجاد قحطی و نابودی بخشی از جمعیت دنیاست. 150 روز عملیات نظامی بی حاصل روسیه نشان داد که روسیه یک ببر کاغذیست و اگر بخواهیم واقعی تر بیان کنیم روسیه کشور مستقلی نیست بلکه یک کشور ایجاد شده توسط گلوبالیستهاست که هم در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی می کند و هم هر موقع گلوبالیستها بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند به روسیه نقشی ظاهری می د هند اما خودشان انطور که مصالح و منافعشان اقتضا کند روسیه را کارگردانی و هدایت می کند. راه مقابله با گلوبالیستها فقط افشای دروعهای انهاست . و اگر بزرگترین دروغ انها یعنی بمب اتمی  فاش شود تضعیف خواهند شدو بحران به سمت کشورهای گلوبالیستی خواهند رفت و از درون فرو می پاشند و انوقت کشورهای ضعیف می توانند نفسی بکشند. بارها به شما پیشنهاد دادم