تنش شدید و بی سابقه در روابط اسرائیل و روسیه

رژیم اسرائیل درباره عواقب اقدامات بی سابقه ای که روسیه علیه عوامل این رژیم در پیش گرفته است، هشدار داد.

به گزارش تحریریه، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که بسته شدن دفتر آژانس یهود در مسکو تأثیر جدی بر روابط روسیه و اسرائیل خواهد داشت.

این سازمان شبه دولتی که بازگرداندن یهودیان به اسرائیل را ترویج و مدیریت می کند، به اتهام نقض قوانین محلی مورد هدف وزارت دادگستری روسیه قرار گرفته است.

لاپید در این باره گفت که روابط با روسیه برای اسرائیل مهم است. بستن دفاتر آژانس یهود یک رویداد بزرگ خواهد بود که پیامدهایی بر این روابط خواهد داشت.

هفته گذشته یک دادگاه مسکو اعلام کرد که درخواست رسمی از وزارت دادگستری را برای انحلال شعبه روسیه این آژانس دریافت کرده است.

در حالی که ماهیت دقیق اتهاماتی که آژانس با آن مواجه است علنی نشده است، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که این سازمان در اوایل ماه جاری هشداری را از وزارت دادگستری در مورد نقض قوانین مربوط به ذخیره سازی و حفاظت از داده ها دریافت کرد. برگزاری جلسه مقدماتی این پرونده ممکن است به ممنوعیت فعالیت این آژانس منجر شود.

در واکنش به وضعیت پیرامون این سازمان، اسرائیل آمادگی خود را برای اعزام فوری یک هیئت دیپلماتیک به روسیه جهت اطمینان از ادامه فعالیت این گروه ابراز کرد. این آمادگی برای گفت وگو اوایل این هفته بازهم تکرار شد و دفتر نخست‌وزیر تأیید کرد که هیئت به محض دریافت موافقت روسیه برای مذاکرات، آماده عزیمت به مسکو است.

آژانس یهود در اواخر سال ۱۹۲۰ تأسیس شد و  در بازگرداندن یهودیان به سرزمین‌های فلسطینی فعالیت می کرد. در روسیه، این سازمان دارای یک شبکه بزرگ است که دفاتر آن در مسکو، سن پترزبورگ و سایر شهرهای بزرگ در سراسر کشور فعالیت می کنند.

پایان/

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 20643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =