متوسط هزینه‌ سالانه‌ یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی

متوسط هزینه‌ی کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ٩٢٥,٠١٧ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ٤٩ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش تحریریه، به نقل از مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری هزینه ودرآمد خانوار با قدمتی ٥٠ ساله از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است. هدف کلی این طرح، برآورد متوسط هزینه‌ها و درامد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استان‌ها است. در سال ١٤٠٠ تعداد خانوارهای آمارگیری شده در این طرح ١٩٦١٨ خانوار نمونه در نقاط شهری و ١٨٣٧٠ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور بوده است.

نگاهی به اهم نتایج طرح درسال ١٤٠٠ در مناطق شهری و روستایی نشان می‌دهد که:

- متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ٩٢٥,٠١٧ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ٤٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. از هزینه‌ کل سالانه خانوار شهری ٢٤٦,٥٣٧ هزار ریال با سهم ٢٧ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ٦٧٨,٤٨٠ هزار ریال با سهم ٧٣ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم مربوط به هزینه‌ گوشت با سهم ٢١ درصد و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ٤٩ درصد مربوط به هزینه مسکن، سوخت و روشنایی بوده است...

برای مشاهده متن کامل خبر ( اینجا) و چکیده گزارش طرح (اینجا) به فایل های پیوست مراجعه کنید.

پایان/

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 21086

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =