فیفا گفته افراد با پرونده باز حق شرکت در انتخابات را ندارند

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال و قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی نکات بسیار مهمی را درباره انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرده است.

به گزارش تحریریه، امیر رضا واعظ آشتیانی بیان اینکه برخی افراد در تلاش هستند تا برای کشور حاشیه تراشی کنند گفت:مجلس قصد دخالت ندارد و او وظیفه قانونی اش که نظارت است را انجام می دهد. جالب است خود فیفا اعلام کرده کسانی که پرونده باز دارند حق حضور در انتخابات را ندارند. نمی دانم چرا یک عده جسارت می کنند که با این شرایط وارد انتخابات شوند.

وی افزود: کمیته بدوی فدراسیون فوتبال چرا این نفرات را تائید کرده و عجیب تر این است که کمیته اخلاق چرا سکوت کرده است. ظاهرا همه چیز در گروی یک مصلحت است که خودشان بهتر این موضوعات را می دانند. دو نفر از اعضای کمیته بدوی با توجه به مشاغلی که دارند تعارض منافع دارند اما کمیته اخلاق سکوت کرده است. اگر این کمیته می خواهد اعتراض ما را رد کند ما آن را می پذیریم ولی حداقل باید اعلام کنند.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: من متعجبم کمیته بدوی که تخلف قانونی دارد و حتی شنیده شده به یکی از کاندیداها گفته اند که یا انصراف بده و یا استعفا بده چگونه در حال فعالیت است؟ وقتی شفاف سازی نباشد این حرفها هم درست می شود. اگر کمیته اخلاق شجاعانه وسط بیاید و تصمیم بگیرد متخلف مشخص می شود. در حال حاضر نقش کمیته اخلاق بسیار مهم است. ما امروز از رئیس کمیته بدوی و اعضای آن شاکی هستیم و کمیته اخلاق باید ورود کند که آیا اعتراض ما وارد است یا وارد نیست؟

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: این بصیرتی که از آن یاد می کنیم چرا به آن عمل نمی کنیم؟ هر چه شفاف سازی به خوبی صورت بگیرد شایعات و حواشی کمتر می شود. آقایان فکر می کنند با سکوت همه چیز درست می شود. الان صدای مجلس شورای اسلامی در آمده چون حق مجلس است. آنها وظیفه نظارت دارند. مجلس روی تمام ارکان و سازمان های اجرایی حق نظارت دارد، چطور ممکن است فوتبال استثنا شود؟ مگر فوتبال مربوط به این کشور نیست؟

وی که با رادیو جوان صحبت می کرد تاکید کرد: این چه حرفی است که تا یک نماینده مجلس صحبت می کند می گویند شما برو مشکل اقتصادی را حل کن.مشکل اقتصادی جای خود دارد ولی رسیدگی به بداخلاقی های فوتبال جای خود را دارد. در فوتبالی که سالانه نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان پول دارد دولت هزینه اش را می پیردازد. جالب است از پول دولت می خوردند و علیه دولت حرف می زنند.به جای اینکه خردمندی کنند و فضای حرفه ای را ارزان کنند روز به روز فوتبال را گرانتر می کنند چون منافع آنها در گروی گران شدن فوتبال است. حتما منافعی دارند که چیدمان می کنند و جایی که می خواهند با آنها برخورد قانونی کنند می گویند شما دخالت نکنید! این دخالت نیست نظارت است. فدراسیون فوتبال تافته جدا بافته نیست واگر تخلفی می شود باید با افراد مربوطه برخورد شود.

آشتیانی یادآور شد: کمیته اخلاق وظیفه دارد بگوید کمیته بدوی متخلف است یا خیر. اگر این سکوت ادامه دار باشد مطمئن باشید بار سنگینی برای کشور ایجاد خواهد شد.

منبع: آخرین خبر

پایان/

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 21122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =