شمارش معکوس برای بزرگ‌ترین رویداد تاریخ رمزارزها

اتریوم (Ethereum) پس از بیش از دو سال پیشرفت، با بزرگ‌ترین ارتقا در تاریخ هفت ساله خود کمتر از یک ماه فاصله دارد.

به گزارش تحریریه، به نقل از ایندیپندنت، بزرگ‌ترین ارتقا در تاریخ هفت ساله اتریوم که با نام «ادغام» (Merge) شناخته می‌شود، تغییر فناوری زیربنایی دومین رمزارز بزرگ دنیا را نشان می‌دهد که از سیستم اثبات کار به اثبات سهام تغییر می‌کند. این بدان معنا است که استخراج ارز اتر اتریوم دیگر برای محاسبات پیچیده به کامپیوترهای قدرتمند نیازی ندارد و در عوض، برای تایید تراکنش‌ها و اعتبارسنجی شبکه به دارندگان آن متکی است.

این به‌روزرسانی طبق بعضی تخمین‌ها، مصرف برق اتریوم را تا هزار بار کاهش می‌دهد.

بعضی از مفسران ادغام را «قابل پیش‌بینی‌ترین رویداد در تاریخ رمزارزها» توصیف کرده‌اند که به‌رغم رکود گسترده‌تر کل بازار رمزارزها، به افزایش زیاد قیمت اتریوم منجر شد. با وجود فاصله زیاد تا اوج، پیش‌بینی‌ها در مورد ادغام باعث شد که قیمت اتریوم بین ژوئن و اوت بیش از دو برابر شود.

آزمایش موفق ادغام در اوایل این ماه، آخرین آزمایش مهم قبل از انتقال در ۱۵ سپتامبر بود که با افزایش متعاقب قیمت روبرو شد که نشان می‌داد اعتماد به تغییر همچنان بالا است.

به گفته ناظران بازار، سایر رمزارزها و برنامه‌های تحت حمایت شبکه اتریوم نیز سود و افزایش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران نهادی را شاهد بودند.

فواد فاطولایف، یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم وب۳ وی‌وِی (Web3 platform WeWay) گفت: «سرعت تعریف‌شده‌ای که سرمایه‌گذاران با آن پول نقد را به محصولات مرتبط با اتریوم تزریق می‌کنند، بر اساس شفافیتی است که اکنون رویداد ادغام را احاطه کرده است.»

«هنگامی که ادغام به صورت زنده انجام شود، یک اکوسیستم کاملا جدید را برای اتریوم اعلام می‌کند؛ زیرا اکنون انرژی کارآمدتر، مقیاس‌پذیرتر و به طور کلی قابل استفاده‌تری در سراسر صحنه خواهد بود. سرمایه‌گذاران به‌ویژه خریداران نهادی، اتریوم را به بیت‌کوین ترجیح خواهند داد و به احتمال زیاد دلیل افزایش مداوم قیمت اتر را در حال حاضر نشان می‌دهد.»

بعضی حتی بر این باورند که در نهایت ممکن است این «تغییر» فرضی را محقق کند که اتریوم به‌عنوان غالب‌ترین رمزارز دنیا از بیت‌کوین سبقت بگیرد.

یکی از کارشناسان صنعت بیش از چهار سال پیش در گفت‌وگویی با ایندیپندنت گفت که موارد استفاده اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین در نهایت به این منجر می‌شود که از رقیب معروف خود پیشی بگیرد.

هوبرت اولزوسکی، مدیر هیئت مشتقات بلاک چین (Blockchain Board of Derivaties) با برجسته‌تر کردن توانایی آن در فعال کردن برنامک‌هایی مانند قراردادهای هوشمند و همچنین پشتیبانی از ورود پروتکل‌های جدید وب۳ که می‌تواند کل اینترنت را متحول کند، گفت: «این ابزار از ابتدا، چند سویه‌تر بود.»

به گفته برخی تحلیلگران، ارتقا به یک فناوری سازگارتر با محیط زیست آن را به عنوان یک پلتفرم در حال ساخت جذاب‌تر می‌کند؛ به خصوص با توجه به اینکه تلاش‌ها برای همین کار به منظور سیستم استخراج بیت کوین تاکنون شکست خورده است. برخی از منتقدان اثبات سهام ادعا می کنند که این امر به تمرکز بیشتر و احتمالا حتی دخالت بیشتر دولت منجر می‌شود.

پایان/

۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 21357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =