امارات، شریک تجاری مهم روسیه

امارات متحده عربی به بزرگترین شریک تجاری روسیه در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تبدبل شده است.

به گزارش تحریریه تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات درباره روابط امارات و روسیه نوشت، اداره سرمایه گذاری و سیاست صنعتی روسیه اعلام کرد شرکت های صنعتی روسیه تولیدات خود را در نمایشگاهی که طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ نوامبر آینده در امارات برگزار می شود به نمایش خواهند گذاشت. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه افزایش عرضه کالا در بازارهای امارات است.

در بخشی از گزارش آمده است، امارات و روسیه دارای روابط سیاسی استواری هستند. این موضوع سبب شده است که امارات به طرح شورای امنیت برای محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته رای منفی بدهد.

Here is why UAE abstained from voting against Russia in the UN

بر این اساس در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس امارات بزرگترین شریک تجاری روسیه به شمار می رود. این کشور ۵۵ درصد از حجم تجارت روسیه با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به خود اختصاص داده است.

بازارهای امارات میزبان بیش از ۴ هزار شرکت روسی هستند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در ماه می گذشته اعلام کرد مسکو امضای توافق تکامل اقتصادی با امارات را بررسی خواهد کرد.

تارنمای خلیج آنلاین همچنین در گزارشی دیگر نوشت، هدف از امضای توافق تکامل اقتصادی میان روسیه و امارات، گسترش سرمایه گذاری و تبادل تجاری میان دو کشور است. این توافق در چارچوب طرح های روسیه برای مقابله با تحریم های اقتصادی غرب علیه مسکو است.

ارزش مبادلات تجاری غیر نفتی میان امارات و روسیه در نیمه نخست سال جاری حدود دو میلیارد دلار بر آورد شده است. این رقم افزایش ۸۰ درصدی را در مقایسه با نیمه نخست سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

پایان/

۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =