ماله طلایی مشاور سابق نوبخت برای بنجل 3 سیلندر تک برف پاک کن آینده دست به کار شد!

مجری حاشیه دار رسانه ملی و مشاور سابق محمدباقر نوبخت برنامه های فاطمی امین برای بازار خودرو را اعلام کرد

به گزارش تحریریه، امید قالیباف مجری حاشیه دار رسانه ملی و مشاور سابق محمدباقر نوبخت که در یک چرخش جالب به سخنگوی وزارت صمت در دولت رئیسی تبدیل شده است، برنامه های فاطمی امین برای بازار خودرو را اعلام کرد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از آغاز تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو توسط وزارت صمت خبر داد و گفت:

  1. هدف از واردات خودرو تنظیم بازار خودروهای مورد تقاضای دهک‌های درامدی متوسط و پایین است.
  2. انتقال فناوری و ایجاد رقابت و حقوق ورودی نیز بر همین اساس تعیین می‌شود.
  3. نقدهایی که مبنای تعیین حقوق ورودی را درآمدزایی دولت عنوان می‌کنند وارد نیست.
  4. طبق برنامه ریزی انجام شده، خودروی اقتصادی تولید داخل از نیمه دوم سال آینده روانه بازار خواهد شد.

عملکرد فاطمی امین در وزارت صمت به گونه ای بوده است که از مشاور محمدباقر نوبخت برای ماله کشی و توجیه اقدامات مخرب وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده کرده و دست به دامن امید قالیباف شده است.

در دوران حسن روحانی، راهکاری که برای مواجه با رسانه ها اندیشیده شد تا در برابر انتقادهای شدید مردم و افکار عمومی ایستادگی کند، حذف سخنگوی دولت به بهانه مشغله کاری بود و طبق همین طرح، محمدباقر نوبخت که همزمان رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت بود، سخنگویی را وا نهاد و دولت تا مدتها سخنگو نداشت و به راحتی صورت مساله را پاک کردند که نمی توان قضاوت دقیقی داشت که شاهکار عملیات روانی با مشاوره امید قالیباف به دست آمده است و یا خبر، اما در هر صورت جناح مقابل را از صف آرایی دربرابر نوبخت باز داشت.

ظاهرا عملکرد تیم اقتصادی دولت جدید نیز مانند دولت حسن روحانی است که برای عملیات روانی دست به دامن مشاور نوبخت یعنی امید قالیباف شده اند تا بتواند از طرح واردات خودرو که ضربه سنگینی بر اعتماد به دولت و سرمایه اجتماعی آن وارد کرده است، دفاع کند.

با اصرار دولت بر حفظ انحصار و ناکارآمدی در بازار محقر خودرو ایران با کلیدواژه "خودرو اقتصادی" که به واردات بنجل های تک برف پاک کن هندی که اجازه حضور در کشورهای معتبر را ندارد(رنو کوئید و ...) ختم می شود، طراحی پیچیده ای انجام شده است و تا آن زمان با تصویب طرحی که واردات خودرو را عقیم کند، در حال زمان خریدن هستند.

بنجل در راه است!

بنجل بعدی که قرار است خیابان های ایران را پر کرده و مانند پراید در تصادفات از کشته پشته بسازد، رنو کوئید ۳ سیلندر منطبق بر نسخه برزیلی( شایدم هندی) است که قیمت ان ۴۵۰۰ دلار است و اجازه تردد در خیلی از کشورها را ندارد، اما سایپا می خواهد با قیمت ۱۰ هزار دلار آنرا بر مردم عرضه بدارد. یعنی به جای 120 میلیون تومان، 300 میلیون تومان عرضه خواهد شد تا قشر مستضعف جامعه بتوانند آنرا خریداری کند!

پایان/

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 21534

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسکندر US ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      1 0
      دولت با این قیمت ها پول مصرف بنزین ۱۰ سال با نرخ جهانی رو یکجا همون اول از مصرف کننده داره میگیره ،، حالا این توی جیب دولت میره یا دلال ها خدا میدونه ،،،، آزاد سازی قیمت بنزین باید آزاد سازی واردات خودرو همزمان اتفاق بیافته