میهمان‌های ناخوانده کاملا هریس

فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس، ده ها مهاجر غیرقانونی را با دو اتوبوس به درب خانه «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا فرستاد.

به گزارش تحریریه، دولت جمهوریخواه تگزاس روز پنجشنبه ده‌ها پناهجو را با دو اتوبوس به نزدیکی خانه «کامالا هریس» معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا فرستاد. این حرکت نقطه اوج کارزار مهاجرتی جمهوریخواهان در آستانه انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره توصیف می‌شود.

یورو نیوز در این زمینه نوشت، «گرگ ابوت» فرماندار جمهوریخواه محافظه‌کار آمریکایی در توییتی عنوان داشت «معاون رئیس جمهوری می‌گوید که مرزهای ما امن‌تر شده اند و وجود بحران را انکار می‌کند. ما مهاجران را به حیاط خانه او می‌فرستیم و از دولت بایدن می‌خواهیم تا وظیفه‌اش برای تامین امنیت مرزها را درست انجام دهد.»

Kamala Harris warns domestic threats to democracy are harming America at  home and abroad

همزمان «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز رویکرد ایالت‌های جمهوریخواه در اعزام پناهجویان به نیویورک و یک جزیره پرجمعیت در شمال شرق این کشور را شرم‌آور و غیرمسئولانه توصیف گرد.

دولت‌های محلی ایالات تحت حاکمیت جمهوریخواهان و در راس آن‌ها تگزاس، از ماه‌ها پیش مهاجران را با اتوبوس به ایالت‌های دموکرات می‌فرستند. از قرار معلوم «گرگ ابوت» فرماندار جمهوریخواه تگزاس پیشگام این طرح است.

جمهوریخواهان رانده شده از قدرت با این مانور سیاسی رویکرد مهاجرتی دولت دموکرات بایدن را زیر سوال می‌برند. فرمانداران دست راستی ایالات متحده بایدن را متهم می‌کنند که با در پیش گرفتن یک رویکرد سهل‌انگارانه در قبال مهاجران، مرز میان مکزیک و تگزاس را به یک آب‌کش تبدیل کرده است.

جو بایدن، روز گذشته در حاشیه ضیافت شام فراکسیون اسپانیایی‌تباران کنگره با محکوم کردن این رویکرد گفت: جمهوریخواهان با سوءاستفاده از انسان‌ها به‌عنوان طعمه، مانور سیاسی به راه انداخته اند. کار دردناکی می‌کنند. این اقدام ضد آمریکایی و غیرمسئولانه است.

Appeals Court Rejects Trump's Diversion of Military Funds for Border Wall -  The New York Times

ساعاتی پیش از این موضع‌گیری، «کارین جین پی‌یر» سخنگوی بایدن رفتار جمهوریخواهان را «وحشیانه» و در حکم «استفاده ابزاری از مهاجران» خوانده بود.

دموکرات‌ها با توجه به ادامه جنگ اوکراین و اثرات ویرانگر آن بر اقتصاد و قیمت سوخت، نگران شکست در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و از دست دادن اکثریت کرسی‌های دو مجلس هستند. جمهوریخواهان به‌ویژه با هدایت «دونالد ترامپ» کارزارهای گسترده‌ای را برای کسب جایگاه‌های بیشتر در انتخابات ماه نوامبر به راه انداخته‌اند.

دولت پیشین ایالات متحده سیاست سخت‌گیرانه بی‌سابقه‌ای را در قبال مهاجران در دستور کار داشت. احداث دیوار در مرز مکزیک و ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع شماری از کشورهای مسلمان، نقطه اوج این رویکرد بود.

پایان/

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 21731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =