اصلاح‌طلبان با تطهیر دولت روحانی بر ناکارآمدی خود سرپوش می‌گذارند

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: اصل برجام به دولت‌های یازدهم و دوازدهم برمی‌گردد. برجام آشی بود که دولت آقای روحانی پخت و امروز دولت آقای رئیسی مشغول جمع‌کردن آن است.

به گزارش تحریریه، اصلاح‌طلبان در شرایطی که بیش از هر زمان نیاز به وحدت داخلی برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های خارجی وجود دارد، بار دیگر شمشیر را علیه دولت از رو بسته‌اند و می‌بینیم همنوا با غربی‌ها از سیاست‌های دیپلماتیک دولت انتقاد می‌کنند؛ انتقادهایی که بیش از شباهت به انتقاد علمی و منصفانه به دشمنی با دولت می‌ماند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اصل برجام به دولت‌های یازدهم و دوازدهم برمی‌گردد. برجام آشی بود که دولت آقای روحانی پخت و امروز دولت آقای رئیسی مشغول جمع‌کردن آن است. در واقع دولت آقای روحانی توافقی را به سرانجام رساند که آمریکا به راحتی توانست از آن خارج شود و وقتی هم که خارج شود، آقای روحانی گفت هرچه فریاد دارید سر ترامپ بزنید در صورتی که این دولت او بود که زیربار توافقی بدون ضمانت اجرا رفت که نتیجه‌اش مهیاشدن شرایط برای بدعهدی آمریکایی‌ها شد».

او ادامه داد: «در دولت روحانی اصول نظام در حوزه دیپلماسی به هیچ‌وجه رهایت نشد و گویا اصلا به فکر مذاکره‌کنندگان وقت خطور نکرد که ممکن است کشوری توافق را برهم برند! آقایان در دولت قبل کاری کردند که امروز دولت سیزدهم باید تاوان عملکرد اشتباه آنها را بدهد».

این فعال سیاسی درباره شرایط کنونی مذاکرات بیان کرد: «اکنون خود آمریکا و لابی صهیونیستی بر سر راه توافق نهایی مانع ایجاد می‌کنند. جمهوری اسلامی حرف عجیبی نمی‌زند و می‌گوید توافق باید ضمانت اجرا داشته باشد و مبتنی بر احترام متقابل باشد. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یاد گرفته‌اند طوری رفتار کنند که از طرف مقابل حداکثر امتیاز را بگیرند و امتیازی هم ندهند. دولت کنونی هم با تدابیر هوشمندانه جلوی چنین قصدی ایستاده است».

واعظ آشتیانی در پایان درباره انتقادهای اخیر اصلاح‌طلبان به دولت، گفت: «دولت قبل، حامیشانش و اصلاح‌طلبان مدت‌ها در پستوهایشان مخفی شده بودند زیرا می‌دانستند عملکردشان توجیهی ندارد و حالا که دولت در مسیر عزت ملی گام برمی‌دارند بیرون آمده‌اند و علیه دولت فضاسازی می‌کنند و اصلا هم اشاره‌ای نمی‌کنند که چه‌قدر از مشکلات کنونی نتیجه تصمیمات و رفتارهای اشتباه خودشان بوده است. دولت آقای رئیسی باید به انتقادهای منتقدانی که عنادورزی می‌کنند بی‌توجه باشد اما در عین حال صدای منتقدان دلسوز را بشنود. عده‌ای دوست ندارند کشور روی آرامش را به خود ببیند اما دلسوزان می‌گویند فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، مهم آن است که اصول نظام و منافع ملت و کشور حفظ شود اما اصلاح‌طلبان صرفا بر اساس منافع جناحی و سیاسی خود حرف می‌زنند و می‌خواهند با تطهیر دولت روحانی بر ناکارآمدی‌های خود سرپوش بگذارند».

منبع: فردا

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 21759

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      برای این مردم اصلاح طلب و اصولگرا فرقی ندارند برای خانواده ژینا امینی. برای کارمند گرسنه. برای آن بی خانمان. برای معلمی که وسط خیابان مورد توهین قرار گرفت .... هیچ فرقی ندارد بین روحانی و رییسی ولی برای اختلاسگران فولاد و پتروشیمی فرق دارد برای فرزند این خانم مسئول در آمریکا فرق دارد. برای رانت بازان فرق دارد