آمریکا: دیگر به برجام باز نمی گردیم

نماینده آمریکا در مذاکرات برجام یعنی رابرت مالی به صراحت گفت: دیگر به برجام باز نمی گردیم.

به گزارش تحریریه، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، به صراحت گفت که احیای برنامه جامع اقدام مشترک و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، حتی در دستورکار واشنگتن هم نیست.

رابرت مالی گفت:

  1. هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی‌شود.
  2. دیپلماسی، بهترین راه برای انجام این کار است. ما خواهیم دید که دولت آمریکا برای رسیدن به توافق متمایل است اما در برهه کنونی، تمرکز روی چیزهای دیگر است، زیرا گفتگوها[ی وین] متوقف شده‌اند.
  3. اما دلیل اینکه گفتگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و اینکه هیچ حرکتی نمی‌کنند و در تمرکز ما نیستند، این است که ایران طی دو ماه گذشته موضعی را اتخاذ کرد که با بازگشت به توافق در تناقض بود.
  4. آنها (ایران) خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی با برجام ندارد. تا زمانی هم که این مسئله ادامه داشته باشد، گفتگوها متوقف خواهد بود.
  5. آمریکا از ماه جولای اطلاعاتی در دست داشت مبنی بر اینکه ایران برای فروش صدها پهپاد به روسیه آماده می‌شود.
  6. شاهد حجم ویرانی که این پهپادها ایجاد می‌کنند هستیم. ایرانی‌ها تکذیب می‌کنند اما همگان می‌توانند دروغشان را ببینند. ما هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن آن از طریق تحریم روس‌ها، ایرانی‌ها یا هرکسی که در انتقال تسلیحات نقش داشته باشد، انجام می‌دهیم.
  7. به آنها می‌گوییم که به شواهد و مدارک بنگرید. من مطمئنم که اتحادیه اروپا هم به همین نتیجه خواهد رسید و انتقال آن پهپادها را تحریم خواهد کرد.
  8. سیاست ما تغییر حکومت از طریق تحریکات واشنگتن نیست. این سیاست ما نیست.
  9. سیاست ما دفاع و حمایت از حقوق بنیادین مردم ایران است... تعیین نوع حکومت در ایران به تصمیم خود ایرانی‌ها بستگی دارد. موضع ما که آشکار نیز هست، حمایت از حقوق بنیادین بشری و یکسان برای مردان و زنان ایرانی است.

چنانکه میز بین الملل تحریریه تاکید داشت، پس از طراحی گسترده رسانه ای در ماجرای درگذشت مهسا امینی، دور جدیدی از فشارها بر ایران از طرف اروپا و آمریکا آغاز می شود و آنها عقب نشینی های یک سال اخیر خود را در مذاکرات برجام نادیده گرفته و مجددا با دستورکار جدید وارد مذاکرات می شوند.

پایان/

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد داداستان IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      شماها غلط زیادی میکنید مگر ایران کشکه شما نفروشید تولید نکنید ماهم روی چشم ماحتی برای ساخت بمب اتم دیرکردیم ولی دردین ماجای ندارد قتل وغارت
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      خدایا به عدد کلمات وجودی آن شکر متأسفانه چند وقت دیگر با وساطت یک کشور دیگر باز میگردند فکر میکنند مردم احمق هستند برید گم شوید شرتون کمتر لعنت بر برجام خیال میکنید ایران با برجام چه غلطی کرد جز خسارت دم رییسی گرم
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 1
      به درک که برنگردی نیازی به تونیست درودبرشانگهای