مردم در کشورهای مختلف برای خرید خودرو چند ماه حقوق خود را باید پس انداز کنند؟

قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و با دو سال حقوق هم قادر به خرید خودرو نیستند. میزان پس انداز حقوق برای خرید خودرو در کشورهای مختلف چقدر است؟

به گزارش تحریریه، می‌دانیم که طی سالیان اخیر عوامل مختلفی باعث شده تا قدرت خرید مردم کاهش یابد و مهم‌ترین عاملی که می‌توان برای آن ذکر کرد، تورم لجام گسیخته‌ای است که بلای جان همگان شده است. رشد بی‌وقفه قیمت ارز، تحریم‌های بین‌المللی و خیلی موارد دیگر که ذکر آنها حوصله‌سربر است منجر به این شده که ایرانیان نتوانند حتی یک پراید صد میلیون تومانی بخرند!

پس انداز حقوق برای خرید خودرو در کشورهای مختلف چقدر است؟

در صنعت خودروسازی کشور، دو شرکت ایران خودرو و سایپا معتقدند که شرایط به وجود آمده فعلی در بازار خودرو تقصیر دولت است؛ چرا که قیمت گذاری دستوری را حذف نمی‌کند و انگیزه‌ای برای تولید باقی نمی‌گذارد. وزارت صمت هم سعی می‌کند همواره به جای دادن پاسخی به سوالات مردم، صورت مساله را پاک کند، بلکه مردم مشکلات را فراموش کنند!

قدرت خرید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اقتصاد است که نشان می‌دهد وضعیت فلاکت در هر کشور چه میزان است. در این مطلب قصد داریم سری بزنیم به کشورهای دیگر و ببینیم خارجی‌ها با چقدر پول می‌توانند خودروی مورد علاقه خود را خریداری کنند. با ما همراه باشید.

۱. ژاپن

پس انداز حقوق برای خرید خودرو در کشورهای مختلف

ژاپن از آن دسته کشورهایی است که در زمره کشورهای آسیایی دارای حداقل حقوق پرداختی ۱۴۰۰ دلار است. از جمله خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی در این کشور می‌توان به سوزوکی سلریو اشاره کرد که تنها ۱۲ هزار دلار ارزش دارد و مردمان این کشور می‌توانند تنها با پس انداز ۹ ماه حقوق خود یک دستگاه از آن را در پارکینگ خانه خود داشته باشند.

۲. آمریکا

خودروی آمریکایی

حدقلی‌بگیران در آمریکا حقوق ۱۳۰۰ دلاری دارند و در صورتی که یک سال و یک ماه به حقوق خود دست نزنند قادر خواهند بود یک دستگاه نیسان ورسا بخرند. قیمت این خودرو در بازار آمریکا ۱۷ هزار دلار است و هم اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است و هم خودرویی محبوب به حساب می‌آید.

۳. آلمان

پس انداز حقوق برای خرید خودرو در کشورهای مختلف

قطب صنعتی جهان و قلب اروپا کشور آلمان است و خوشبختانه خودروسازان معروف و صاحب شهرتی نظیر مرسدس بنز، بی ام و، فولکس واگن و اوپل را در خود پرورش داده است. شهروندان آلمانی می‌توانند با پس انداز حداقل یک سال حقوق خود خودرویی ایمن و با کیفیت داشته باشند.

برای مثال می‌توان در آلمان خودرویی همچون بنز کلاس C را با قیمت مناسب و ارزان خریداری کرد و علاوه بر آن می‌توان به ساندرو اشاره کرد که ارزان‌قیمت‌تر و باکیفیت است. برای این که رنو ساندروی فرانسوی را بتوانید بخرید تنها باید 5 ماه حقوق خود را پس انداز کنید؛ چرا که حداقل حقوق این کشور 1900 دلار و قیمت این خودرو 10 هزار دلار خواهد بود.

۴. بلژیک

خودروی بلژیکی

کمیت و کیفیت حقوقی که در بلژیک دریافت خواهید کرد برتر از هر کشور اروپایی است. شهروندان حداقلی‌بگیر حقوقی نزدیک به ۲ هزار دلار دارند. یکی از خودروهای ارزان قیمت و محبوب این کشور تویوتا کرولا است که تنها ۲۱ هزار دلار قیمت دارد. بنابراین می‌توانید تنها با پس انداز ۱۱ ماه از حقوق خود، خودروی صفر کیلومتر تویوتا کرولا را در گاراژ منزل خود داشته باشید.

۵. ایران

پس انداز حقوق برای خرید خودرو در کشورهای مختلف

چند کشور اروپایی را بررسی کردیم و دیدیم که خارجی‌های اروپانشین با جمع‌آوری و پس انداز حقوق یک سال خود می‌توانند خودرویی اقتصادی و با کیفیت خریداری کنند؛ اما وضعیت خرید خودرو در ایران متفاوت است. ابتدای این مقاله در خصوص عوامل تأثیرگذار بر قدرت خرید مردم صحبت کردیم و گفتیم که مهم‌ترین عامل کنونی تورم است.

تورم مهارنشدنی ایران باعث شده مردم نتوانند حتی با پس انداز یک سال حقوق خود خودرویی که می‌خواهند را خریداری کنند. حداقل درآمدی که شهروندان کشورمان کسب می‌کنند ۲۰۰ دلار است و اگر بخواهیم پراید ۶ هزار دلاری را بخریم می‌بایست نزدیک به دو سال حقوق خود را پس انداز کنیم.

از طرف دیگر مقایسه خودروی پراید با محصولاتی نظیر ساندرو ۲۰۲۲ یا تویوتا کرولای صفر کیلومتر به هیچ وجه صحیح نیست. یکی دیگر از مزایایی که در کشورهای مذکور وجود دارد، خرید خودرو به صورت اقساطی است و متاسفانه چنین موضوعی در ایران وجود ندارد؛ چرا که صنعت خودروسازی به اندازه کافی مشکل دارد.

منبع: گجت نیوز

پایان/

۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      0 0
      ما هم میتونیم خرج های اضافی وتاسیس نمایندگیهای بیشمار خودرو سازا وتمع و بی قانونی و منفعت قطره چکانی جلوی پیشرفت رو گرفته
    • فرهنگی ۵۴ IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      1 0
      فقط و فقط _ پناه بر خدا می برم....