ولع کسب سود از انرژی آفریقا

شرکت های بزرگ جهان در حال بررسی سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در پروژه های نفت و گاز در آفریقا هستند. پیش بینی می شود درآمد کشورهای آفریقایی از اکتشاف و تولید انرژی به بالاترین سطح طی دهه های اخیر برسد.

به گزارش تحریریه، تارنمای پژوهش های مربوط به انرژی «الطاقة» که مقر آن در واشنگتن قرار دارد در گزارشی درباره وجود منابع نفت و گاز در آفریقا نوشت، وجود منابع نفتی و گازی در قاره آفریقا فرصتی را برای حل بحران کنونی انرژی فراهم کرده است. بسیاری از کشورهای آفریقایی، افزون بر انرژی نفت و گاز دارای منابع عظیم انرژی خورشیدی و بادی هستند. همچنین این کشورها دارای نیروگاه های آبی هستند که فرصت خوبی برای ساختن آینده ای با کربن کم فراهم می کند.

برپایه داده های شرکت نفت «بریتیش پترولیوم» انگیس، ذخایر اثبات شده نفت در قاره آفریقا تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۲۵.۱ میلیارد بشکه و ذخایر گاز طبیعی به ۱۲.۹ تریلیون متر مکعب رسیده است. در دهه منتهی به سال ۲۰۲۰ آفریقا شاهد اکتشاف ۶۱ میلیارد بشکه منابع سنتی بود که بیشتر آنها گاز بود.

Falling Oil Prices and the Consequences for Sub-Saharan Africa

طبق گزارش «استاندارد اند پورز گلوبال پلاتس»، قاره آفریقا به ویژه کشورهای سنگال، موریتانی، موزامبیک و تانزانیا حدود ۴۰ درصد از اکتشافات جدید گاز جهانی را در دهه گذشته شاهد بوده است.

بر پایه گزارش رویترز به نقل از داده های شرکت های دولتی و خصوصی، شرکت های بزرگ جهانی در حال بررسی سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در پروژه های نفت و گاز در آفریقا هستند. دولت ها هم برای تشویق سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز در آفریقا تلاش می کنند. زیرا آنها تلاش می کنند درآمدهای بیشتری را نصیب خود کنند.

ولع کسب سود از انرژی آفریقا

موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی پیش بینی کرد که درآمد کشورهای آفریقایی از اکتشاف و تولید انرژی به بالاترین سطح طی دهه های اخیر برسد.

طبق برآورد موسسه ریستاد انرژی، به طور کلی درآمد کشورهای جهان از بخش اکتشاف و تولید انرژی در سال ۲۰۲۲ به مقدار ۲.۵ تریلیون دلار افزایش می‌یابد که بالاترین مقدار را در طول است.

پایان/

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =