کشتی ها به اروپا گاز نمی فروشند

بررسی های رویترز نشان می دهد تعداد زیادی کشتی حامل گاز مایع در سواحل اسپانیا شناور هستند و انتظار می کشند تا قیمت LNG بالاتر برود و محموله خود را به اتحادیه اروپا بفروشند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع صنعتی گزارش داد، تعداد زیادی کشتی بارگیری شده با گاز طبیعی مایع (LNG) که در سواحل اسپانیا در گردش هستند و احتمالا تا اواخر نوامبر در آنجا خواهند ماند، زیرا منتظر افزایش قیمت گاز در اروپا هستند.

هفته‌ها است که چند تانکر LNG در سواحل اسپانیا منتظر تخلیه محموله‌های خود هستند. اسپانیا دارای بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی LNG در اتحادیه اروپا است.

این منابع به رویترز گفتند که مازاد LNG در سواحل می تواند بخشی از استراتژی تجاری تامین کنندگان باشد، زیرا کشتی ها منتظر افزایش قیمت برای تخلیه هستند.

به گفته موسسه «ریستاد انرژی» اکنون قیمت گاز طبیعی در اروپا در پایین ترین سطح خود از ژوئن قرار دارد و در یک هفته ۲۸ درصد کاهش قیمت داشته است که بخشی از آن به دلیل دمای بالاتر از حد نرمال و سطح بالای موجودی انبارها است. گفته می شود ذخیره گاز اتحادیه اروپا در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد پر شده است.

کشتی ها به اروپا گاز نمی فروشند

یکی از منابع به رویترز اظهار داشت اگر یک کشتی محموله خود را تخلیه کند، قیمت فوراً با تأثیر بر سایر محموله های موجود در صف سقوط قرار می گیرد و این اثر دومینو از نظر هزینه فرصت بسیار دردناکی خواهد بود.

«میشل ویز بوکمن» از مجله کشتیرانی Lloyd به بی بی سی گفت که تنها با انتظار برای تحویل در دسامبر به جای نوامبر، تفاوت سود می تواند به ده ها میلیون دلار در هر محموله باشد.

عقب ماندگی کشتی ها عمدتاً به کمبود ظرفیت ذخیره سازی LNG در اروپا نسبت داده شده است. کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان برای پر کردن ذخایر خود قبل از زمستان با توجه به کاهش عرضه از روسیه اقدام به خرید LNG کردند.

رویترز افزود اما از آنجایی که این بلوک مدت‌هاست بر گاز خط لوله از روسیه متکی بوده است، ظرفیت‌های گازی و ذخیره‌سازی مجدد قاره نمی‌تواند با آن مقابله کند.

پایان/

۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =