امکان سرمایه گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در اتحادیه مناطق آزاد حوزه‌ی کشورهای حاشیه دریای خزر

عضو هیأت عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی از آمادگی صندوق برای عضویت، مشارکت و ورود به سرمایه گذاری مستقیم در اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش تحریریه، حسین عیوضلو عضو هیأت عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی، در پی سفر اخیر خود به کشور روسیه با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای میان مناطق آزاد لوتوس روسیه و انزلی ایران در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، گفت: همچنین ایده‌ی تشکیل اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کریدور شمال به جنوب در این کمیسیون مطرح شد و صندوق توسعه ملی نیز آمادگی خود را برای عضویت و مشارکت در این اتحادیه و سرمایه گذاری مستقیم در طرح‌های موجود در این کریدور اعلام کرد.

معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی تصریح کرد: کنسرسیومی بین منطقه آزاد انزلی، صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) نیز تشکیل شده است.

به گفته وی؛ اتحادیه مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور شمال-جنوب، یکی ازعرصه‌های مناسب برای همکاری سه نهاد ایرانی فوق محسوب می‌شود.

عیوضلو در ادامه اظهار داشت: حدود یک سال از صدور مجوز سرمایه‌گذاری از سوی هیأت امنای صندوق توسعه ملی می‌گذرد و صندوق نیز به طورجدی به این بخش ورود پیدا کرده است.

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی صندوق توسعه ملی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، افزود: صندوق توسعه ملی، آمادگی خود را برای مشارکت در سرمایه‌گذاری مستقیم به صورت کنسرسیومی و اعطای تسهیلات اعتبار خریدار اعلام نموده و هم‌اکنون منتظر اعلام زمینه‌های همکاری از سوی طرف مقابل هستیم.

گفتنی است: شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار شد.

پایان/

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 22607

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =