خسارت ۵۰۰ میلیاردی به اموال عمومی پایتخت در اغتشاشات

شهردار تهران مدعی شده که در اغتشاشات اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به اموال عمومی خسارت وارد شد.

به گزارش تحریریه، علیرضا زاکانی درحاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، هم گفت: سطل‌های زباله نه ۵ میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰ میلیون؛ بلکه ۷ میلیون قیمت دارند.

ایمنی ساختمان‌های بالای ۶ طبقه زیر ذره بین

شهردار تهران همچنین گفت: ۹ دستگاه با یکدیگر تفاهم کردند که همه ساختمان‌های بالای شش طبقه در تهران را بررسی کنیم و برای ساختمان ها شناسنامه و دفترچه‌ای تشکیل و به سه دسته طبقه‌بندی شوند؛ یک دسته ساختمان‌هایی که ایمنی دارند، دسته دیگر ساختمان‌هایی که برای ایمنی نیاز به بازسازی و یک دسته هم ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه باید برای هر کدام از این سازه‌ها برنامه خاصی داشت، افزود: از آنجا که این کار انجام نشده، هر ادعایی که مطرح می‌شود صرفاً ناظر بر فعالیت‌های مربوط به حوزه آتش نشانی است؛ نه همه بخش‌های مرتبط.

شهردار تهران تاکید کرد: در حوزه ایمنی ساخت‌وساز، دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان نظام مهندسی و دیگر نظامات دخیل هستند و ما تلاش می‌کنیم با همکاری بین دستگاه‌ها جمع بندی خوبی بشود که موجب گره‌گشایی باشد.

شهرداری امسال کسری بودجه ندارد

علیرضا زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره کسری بودجه شهرداری هم گفت: ما کسری بودجه نداریم، پارسال به لطف الهی ۹۹ درصد بودجه ما محقق شد و این در سال‌های قبل از آن بی‌نظیر بود.

پایان/

۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =