خاموشی‌های گسترده در آلمان

چندین منبع آگاه از تلاش مقامات آلمان و بانک‌های این کشور برای انباشت پول نقد در صورت وقوع خاموشی‌های گسترده ناشی از افزایش هزینه های انرژی به دلیل جنگ اوکراین خبر دادند.

به گزارش تحریریه، به گفته چهار منبع آگاه، مقامات آلمانی در حال آماده سازی برای انباشت پول نقد در صورت وقوع شرایط اضطراری و بروز خاموشی های گسترده به دلیل قطعی برق هستند و از این راه سعی در حفظ ثبات اقتصاد دارند.

گفته می شود این اقتصاد برتر اروپا خود را برای خاموشی های گسترده ناشی از جنگ در اوکراین آماده می‌کند.

افراد درگیر در این طرح ها به رسانه ها گفتند که بانک مرکزی آلمان، بوندس بانک، میلیاردها دلار اضافی برای مقابله با افزایش تقاضا و محدودیت های احتمالی برای برداشت انباشته می کند.

مقامات و بانک های این کشور به ویژه در هفته‌های اخیر و پس از تسریع کاهش واردات گاز از روسیه، در حال بررسی نحوه توزیع نقدینگی نیز هستند و به عنوان مثال در مورد دسترسی به سوخت برای ماشین های مخصوص حمل‌ونقل پول بحث می‌کنند.

رویترز نوشت: «اگرچه مقامات آلمانی علناً احتمال خاموشی برق را کم اهمیت جلوه داده‌اند، اما بحث‌ها نشان می‌دهد که آنها چقدر این تهدید را جدی می‌گیرند و چگونه تلاش می‌کنند تا برای قطعی برق احتمالی ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی یا حتی خرابکاری آماده شوند .»

دسترسی به پول نقد برای آلمانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم این کشور از منظر امنیت و ناشناس بودن برای نقدینگی ارزش قائل هستند و بیشتر از سایر اروپایی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

گفته می شود هنوز برخی آلمانی ها "مارک" واحد پول قدیم این کشور را پس انداز می کنند؛ پولی که بیش از دو دهه پیش با یورو جایگزین شد.

همچنین، تقریباً 60٪ از خریدهای روزمره در آلمان به صورت نقدی پرداخت می شود و آلمانی ها به طور متوسط سالانه بیش از 6600 یورو (6863 دلار) را عمدتاً ازعابربانک ها برداشت می کنند.

یکی از منابع گفت، اگر خاموشی رخ دهد، یکی از گزینه‌های سیاست‌گذاران می‌تواند محدود کردن مقدار پول نقدی باشد که افراد می‌توانند برداشت کنند. این شخص توضیح داد که Bundesbank پول نقد را در فروشگاه ها و اقتصاد آلمان پردازش می کند، بنابراین سهام انبوه آن آن را برای هر گونه افزایش تقاضا آماده می کند.

هفته گذشته، آندریاس پاولیک، مدیر سازمان صنعتی BDGW، طی جلسه ای با مقامات بانک مرکزی و قانونگذاران گفت: «ما باید پیشگیرانه با سناریوی خاموشی مقابله کنیم. این کاملا ساده لوحانه خواهد بود که در زمانی مثل الان در مورد این موضوع صحبت نکنیم.»

منبع: برنا

پایان/

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 22837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =