تکذیب حذف فوق‌العاده ویژه کارکنان دولت در مجلس/مجلس فوق‌العاده ویژه را تا ۵۰ درصد افزایش داد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس حذف فوق‌العاده ویژه کارکنان دولت در مجلس در جریان بررسی لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را تکذیب کرد.

به گزارش تحریریه، سیدنظام الدین موسوی، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس فوق‌العاده ویژه کارکنان را در جریان بررسی قانون اصلاح بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری حذف کرده است، گفت: پیشنهاد دولت در لایحه مذکور این بود که دولت می‌تواند تا 35 درصد فوق‌العاده ویژه کارکنان تحت پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری را افزایش دهد که این موضوع مغایر بند (10) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری فوق‌العاده ویژه تا 50 درصد تعیین شده است بنابراین مجلس در جریان بررسی لایحه ترمیم حقوق، فوق‌العاده ویژه را «تا 50 درصد» مصوب کرد.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته مسئولان سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به شماره 473239 مورخ 5 آذر 1401 و برخی مسئولان اجرایی به دفعات مختلف اعلام کرده‌اند که مجلس در جریان بررسی لایحه ترمیم حقوق، فوق‌العاده ویژه کارکنان را حذف کرده است درحالیکه این ادعا نادرست است و مجلس فوق‌العاده ویژه پیشنهادی دولت یعنی «تا 35 درصد» را «تا 50 درصد» افزایش داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از آنجا که برخی دستگاه‌ها، از 50 درصد فوق‌العاده ویژه برخوردار شده‌اند اما در لایحه پیشنهادی دولت این عدد تا 35 درصد با نظر آن سازمان برای دستگاه‌های اجرائی پیش‌بینی شده بود، مجلس این رویه را ناعادلانه و مغایر با قانون دائمی تشخیص داد بنابراین آن را «تا 50 درصد» افزایش داد.

موسوی اضافه کرد: در این راستا مجلس شورای اسلامی برای کمک به دولت و مدیریت منابع، بر اجرای دقیق بند(10) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری تأکید کرده به این معنا که دولت می‌تواند تا 50 درصد فوق‌العاده ویژه به سایر دستگاه‌های مشمول پرداخت کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: مجلس شورای اسلامی هیچگونه تغییر و جابه جایی در ارقام فوق العاده ویژه انجام نداده و تمامی مباحث مطرح شده در این زمینه در مجلس ثبت و ضبط است که در صورت نیاز ارائه می‌شود.

پایان/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 22990

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارمند IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 0
      سلام، آفای نماینده اگر فوق العاده ویژه را حذف نکردید، پس کجاست چرا اجرا نمی شود، بعضی از دستگاهها از سال ۹۵ میگیرند ، از ۲۰ تا ۵۰ درصد، چرا لایحه دولت را تصویب نکردید؟