بن سلمان بدون ماسک

روزنامه مطرح آمریکا نوشت، برخلاف واقعیت ها در داخل عربستان، مقامات سعودی اصرار دارند نشان دهند ریاض تغییر کرد است.

به گزارش تحریریه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت، طی سال‌های گذشته، عربستان شاهد تغییرات اجتماعی سریعی بوده که سؤالاتی را در مورد انگیزه‌های واقعی پشت این موضوع ایجاد می‌کند.

با توجه به برنامه‌ریزی مقامات سعودی برای آینده کشور پس از نفت و به کارگیری زنان در مشاغل عمومی، به نظر می‌رسد این پادشاهی مصمم به ایجاد تغییر واقعی یا حداقل متقاعد کردن جهان در این مورد است.

اخیرا فدراسیون ورزش دانشجویان عربستان از دانشجویان خواسته بود تا به فعالیت های داوطلبانه روی بیاورند و بیش از ۳۰۰ دانشجو در مسابقات گلف به عنوان داوطلب انتخاب شدند که اکثر آنها زن بودند.

Saudi Arabia issues first driving licences to women | World News | Sky News

برای سال‌ها، سعودی درهای خود را به روی بازدیدکنندگان از سراسر جهان بسته بود و مقامات اولین ویزای توریستی به این پادشاهی را در سال ۲۰۱۸ صادر کردند، همان سالی که ممنوعیت رانندگی و کار زنان در خارج از خانه‌هایشان لغو شد.

این اقدامات به عنوان بخشی از سیاست محمد بن سلمان حاکم واقعی سعودی بود که به زنان سعودی اجازه داد تا برای اولین بار ورزش کنند و در رویدادهای ورزشی شرکت کنند.

از سوی دیگر حضور زنان در مشاغل مختلف نیز با تغییرات گسترده ای همراه بوده است. در فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده، کنترل گذرنامه تقریبا به طور کامل در اختیار زنان است. "آیا این نتیجه استخدام متفاوت است؟ یا به این دلیل که فرودگاه‌ها اغلب اولین برداشت از یک مکان هستند زنان به صورت انبوه در آن به کار گرفته شده اند؟ "آیا این اولین چیزی است که مقامات می‌خواهند دیگران آن را ببینند؟

The Changing Face of Saudi Arabia as Prince Salman Follows in the Footsteps  of Kemal Ataturk - HubPages

اما زنان همچنان تحت قیمومیت مردان قرار دارند و اوت گذشته، یک زن عربستانی به دلیل توئیت های انتقادی از دولت به ۳۴ سال زندان محکوم شد.

زینب ابوالخیر که برادرش از سال ۲۰۱۴ به اتهام قاچاق مواد مخدر در یکی از زندان های سعودی به اعدام محکوم شده است، گفت: «مقامات سعودی می خواهند این گونه رفتار کنند زیرا باید صورت های خود را بشویند. مقامات سعودی در تلاش هستند تا تصویری را به جهان نشان دهند که عربستان تغییر کرده است.

منبع: مطالعات خلیج فارس

پایان/

۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 23087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =