خوشحالی زنان با تسهیل واردات طلا

این کشور عوارض گمرکی واردات طلا را که در اوایل سال جاری برای حمایت از روپیه افزایش داده بود، با هدف مقابله با قاچاق کم می کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع خود گزارش داد که دهلی نو در نظر دارد مالیات واردات طلا را که به تازگی افزایش داده بود به سطح قبلی باز گرداند تا جلوی ورود غیرقانونی این فلز پرکاربرد در هند را بگیرد.

بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی در حال بررسی کاهش عوارض کنونی از ۱۲.۵ درصد به ۱۰ درصد است. این منابع اعلام کردند که این تصمیم ممکن است در زمان ارائه بودجه در اوایل سال آینده یا زودتر از آن اعلام شود.

دولت هند در ماه جولای، تعرفه واردات طلا را از ۷.۵ درصد قبل به بیشتر از ۱۲ درصد افزایش داد. هدف از این اقدام کاهش جریان ورودی فلز برای تثبیت پول هند اعلام شده بود. روپیه در آن زمان به دلیل تورم بالا و نبود توازن تجاری دچار رکورد شده بود.

خوشحالی زنان با تسهیل واردات طلا

بر اساس داده‌های شورای جهانی طلا، پس از این افزایش تعرفه، واردات طلای هند در ژوئیه تا سپتامبر ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

با این حال، هشدارها در مورد افزایش قاچاق تقریباً بلافاصله پس از وضع مالیات اعلام شد و بسیاری کارشناسان از دولت در دهلی نو خواستند این تصمیم را بررسی کند. این کارشناسان می گویند که افزایش مالیات بر واردات، صنعت داخلی طلای هند را با چالش مواجه می کند، زیرا حجم کالاهایی که به طور غیررسمی وارد این کشور می شوند را افزایش می دهد.

«آشیش پته» رئیس گروه تجاری مستقر در بمبئی، به این خبرگزاری اعلام کرد سطح تعرفه باید بین ۴ تا ۶ درصد باشد، زیرا در این سطح دولت نیز درآمد کافی به دست خواهد آورد و تجارت غیرقانونی نیز وجود نخواهد داشت.

خوشحالی زنان با تسهیل واردات طلا

هند پس از چین دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است که عمده واردات آن برای صنعت جواهر انجام می شود. به گفته وزارت بازرگانی و صنعت، هند در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بیشتر از ۶۵۱ تن طلا وارد کرده است. ارزش این واردات حدود ۳۴.۶۲ میلیارد دلار بود. گفتنی است که در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ ارزش واردات طلا به هند با ۳۳ درصد افزایش به ۴۶.۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

در همین حین، اداره اطلاعات درآمدی هند (DRI) چند روز قبل اعلام کرد که از ابتدای سال مالی جاری بیش از ۸۳۳ کیلوگرم طلای قاچاق به ارزش ۴۰۵.۳۵ کرور روپیه (۴۹.۵ میلیون دلار) کشف و ضبط کرده است.

پایان/

۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =