با سازوکار پیش‌بینی شده خودروهای چینی و هندی وارد می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با ساز و کاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه واردات خودروهای چین و هندی فراهم شده که نمی تواند تاثیری در کیفی سازی و ایمن سازی خودروهای داخلی داشته باشد.

به گزارش تحریریه، صدیف بدری، با اشاره به وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: یکسری از تلاطم ها در بازار به شرایط اقتصادی کشور و برنامه های راهبردی اقتصادی بر می گردد اما بخشی از تلاطم ها به مدیریت بازار خودرو باز می گردد. مدیریت بازار خودروی کشور شرایط مناسبی ندارد و این وضعیت نیز به دیروز یا امروز باز نمی گردد.

مجوز واردات خودرو انحصاری شده است

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان رای اعتماد و زمان استیضاح وزیر صمت بحث نمایندگان در خصوص وضعیت بازار خودرو بود، اظهار کرد: نمایندگان تاکید دارند با ادامه روند فعلی در بازار خودرو شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود. امروز شاهدیم که مجوز واردات خودرو نیز انحصاری و شرایطی لحاظ شده است که خود سازندگان خودروهای داخلی مجوز واردات گرفته اند.

واردات خودرو باید مطابق قانون صورت گیرد

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر سازوکاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه ورود ماشین آلات چینی و هندی را فراهم می کند. واردات این خودروها نمی تواند تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. دولت باید مطابق قانون برای واردات خودرو اقدام کند و باید خودروهایی که دارای قیمت پایین و استاندارد بالا هستند وارد شوند تا بتواند بازار را تنظیم کند.

بدری در پایان تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم خودروهای داخلی از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نیستند. درست است که مدعی هستند که استانداردهای داخلی را اخذ کرده‌اند اما اکثر کارشناسان خبره خودرو در داخل کشور بر روی کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل انتقاد جدی دارند، وزارت صمت باید تمرکز جدی بر روی بازار خودرو داشته باشد.

منبع: ایسنا

پایان/

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =