احتمال تبدیل شدن فرانسه به واردکننده برق

پس از اینکه اپراتور شبکه ملی برق فرانسه، زمان ازسرگیری فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای را تمدید کرد، احتمال مواجهه فرانسه با کمبود برق در زمستان امسال بیشتر شده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از بلومبرگ، پس از اینکه اپراتور شبکه ملی برق، (Electricite de France)، زمان تعمیر و نگهداری چندین راکتور هسته‌ای را برای مدت بیشتری تمدید کرد، احتمال مواجه فرانسه با کمبود برق در زمستان امسال بیشتر شده است.

این اوپراتور اعلام کرد که ازسرگیری فعالیت واحد Penly-2 از 29 ژانویه تا 11 ژوئن به تعویق افتاده است؛ درحالی که بازگشایی واحد Golfech-1 نیز از 18 فوریه به 11 ژوئن به تعویق انداخته شده است.

توقف فعالیت رآکتور Chattenom-3 نیز یک ماه دیگر یعنی تا 26 ماه مارس و رآکتور Civaux-2 نیز بیش از یک ماه یعنی تا 19 فوریه ادامه خواهد یافت.

به نوشته بلومبرگ، EDF روز جمعه اعلام کرد، راه اندازی یک راکتور جدید هسته‌ای جدید در غرب فرانسه را تا سال 2024 به تاخیر می‌اندازد؛ اجرای این پروژه بیش از یک دهه تاخیر داشته است.

فرانسه تقریبا 70 درصد برق خود را از 56 رآکتور هسته‌ای تولید می‌کند که بیش از 20 رآکتور در حال حاضر تعطیل هستند و این امر سبب کاهش شدید تولید برق شده است.

اوپراتور شبکه ملی برق فرانسه پیش از این هشدار داده بود، توقف فعالیت‌های ناشی از تعمیر و نگهداری طولانی‌تر از برنامه، در حدود نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور ممکن است، فرانسه را که به طور سنتی صادرکننده برق بوده، به واردکننده تبدیل کند. این اپراتور همچنین نسبت به کمبود برق در ماه‌های سردتر سال هشدار داده است.

این موضوع همچنین نگرانی‌ها در مورد تامین برق کشورهای همسایه را تشدید می‌کند، چرا که فرانسه مدت هاست که بزرگترین تولیدکننده انرژی هسته‌ای اروپا است.

منبع: snn

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 23355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =