حراج داده های حساس پنتاگون

اطلاعات حساس ارتش آمریکا به ویژه مشخصات کامل هزاران نظامی و جاسوس آمریکا در عراق و افغانستان در یک سیستم کامپیوتر به فروش رسید.

به گزارش تحریریه، روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت، یک باشگاه بازی های کامپیوتری در آلمان چندین دستگاه ضبط بیومتریک ارتش آمریکا را در eBay خریداری کرد و پس از آن فهمید که اطلاعات قبلی همچون اثر انگشت، اسکن عنبیه، عکس و توضیحات هزاران نفر که با ارتش آمریکا در عراق و افغانستان در تعامل بودند، روی آن سیستم باقی مانده است.

Biometric devices sold on eBay reportedly held secret military data: Report  - Tech

این روزنامه با یادآوری این موضوع که چند دستگاه بیومتریک مشابه توسط طالبان پس از خروج ایالات متحده از افغانستان توقیف شده بود، افزود «ماتیاس مارکس» مالک باشگاه کامپیوتری «Chaos Computer Club» در برلین شش دستگاه از همین تجهیزات را در eBay خریداری کرد.

یکی از این تجهیزات «کیت ثبت نام الکترونیکی امن» (SEEK II) که برای مارکس ۶۸ دلار هزینه داشت اما حاوی اطلاعاتی از بازداشتگاه‌ ها، گشت‌ ها و کارکنان محلی در عراق و افغانستان بود. این دستگاه آخرین بار در سال ۲۰۱۲ در نزدیکی شهر قندهار افغانستان مورد استفاده قرار گرفته بود و بیشتر افرادی که اطلاعات آنها در آن وجود داشت از شهروندان این کشور بودند. تعدادی از آن افراد هم توسط ایالات متحده تروریست شناخته شدند.

SEEK II دستگاهی به اندازه جعبه کفش است که می تواند اثر انگشت، اسکن عنبیه و عکس افراد را ثبت کند. دستگاه فوق این داده‌ها را روی کارت حافظه ذخیره می‌کند و به سربازان اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیومتریک را در حین حرکت جمع‌آوری کنند و بعداً آن‌ها را در پایگاه داده نظامی آپلود کنند.

حراج داده های حساس پنتاگون

اگر ارتش ایالات متحده این کارت حافظه دستگاه را نابود می کرد، مارکس و تیمش نمی توانستند اطلاعات شخصی ۲۶۳۲ نفر را ببینند.

مارکس به تایمز گفت: این ناراحت کننده است که آنها حتی سعی نکردند از داده ها محافظت کنند. آنها به میزان خطر اهمیت نمی دادند، یا خطر را نادیده گرفتند.

جالب اینجاست دستگاه SEEK II دوم هم آخرین بار در سال ۲۰۱۳ در اردن مورد استفاده قرار گرفت و حاوی اثر انگشت و اسکن گروه کوچکی از نیروهای آمریکایی بود. طبق گفته ارتش ایالات متحده، این اطلاعات در خلال یک جلسه آموزشی ذخیره شد.

پنتاگون اعلام کرد که نمی تواند صحت داده های ادعا شده را تایید کند و از مرکز بازی فوق خواست تا دستگاه ها را به ایالات متحده بازگرداند. با اینحال مارکس به روزنامه آمریکایی گفت که قصد دارد این داده ها را حذف کند.

پایان/

۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =