4 هواپیمای تازه وارد به کشور ارتباطی به ترکیه ندارند

در حالی پایگاه خبری انجمن هوانوردی هلند طی گزارشی مدعی ورود 4 هواپیما متعلق به خطوط هوایی ترکیه به ایران شده بود که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این هواپیماها هیچ ارتباطی به ترکیه ندارند.

به گزارش تحریریه چهارشنبه گذشته پایگاه خبری انجمن هوانوردی هلند طی گزارشی اعلام کرد 4 ایرباس A340 که قبلاً متعلق به خطوط هوایی ترکیه بوده و از بهار 2019 در ژوهانسبورگ نگه‌داری می‌شده به تهران منتقل شده است.

این 4 هواپیما در اواخر 2018 و اوایل 2019 از خطوط هوایی ترکیه خارج و پس‌از چند ماه نگهداری در استانبول به ژوهانسبورگ منتقل شدند و در 23 دسامبر امسال ژوهانسبورگ را ترک کردند. مقصد نهایی آن‌ها در طرح اصلی پرواز ازبکستان اعلام شده‌است. اما وقتی به حریم فضایی ایران رسیدند به سمت تهران تغییر مسیر داده و در آنجا فرود آمدند.

به فاصله 24 ساعت بعد، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تایید ورود 4 فروند هواپیمای ایرباس 340 به ایران گفت: این تعداد هواپیما به‌زودی وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.

به گزارش تحریریه با وجود این‌که انجمن هوانوردی هلند مدعی شده این هواپیماها متعلق به خطوط هوایی ترکیه است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این هواپیما هیچ ارتباطی به ترکیه و ایرلاین‌های این کشور ندارد.

در حال حاضر حدود 200 فروند هواپیمای مسافربری ناوگان هوایی کشور زمینگیر هستند و فقط حدود 130 فروند در حال خدمات‌رسانی در بخش حمل‌ونقل هوایی به مردم هستند.

پایان/

۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =