اطلاعیه بورس کالا در خصوص ابلاغیه «نرخ ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات»

بورس کالای ایران در اطلاعیه ای در خصوص ابلاغیه «نرخ ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات» اعلام کرد: «با دریافت مصوبه شورای محترم عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر اختیارات ستاد تنظیم بازار (پس از صدور ابلاغیه فوق الذکر) موضوع به دبیرخانه آن ستاد ارجاع شده است تا در این خصوص تصمیم گیری به عمل آید. همچنین با توجه به تغییرات سیاستی بانک مرکزی درخصوص نرخ ارز توافقی و ابهامات ناشی از آن، اجرای ابلاغیه شماره ۴۰۱/۳۰۰/۱۱۴۲۶ به تعیین و تکلیف موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور موکول خواهد شد.»

به گزارش تحریریه، بورس کالای ایران در اطلاعیه ای در خصوص ابلاغیه «نرخ ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات» اعلام کرد: «با دریافت مصوبه شورای محترم عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر اختیارات ستاد تنظیم بازار (پس از صدور ابلاغیه فوق الذکر) موضوع به دبیرخانه آن ستاد ارجاع شده است تا در این خصوص تصمیم گیری به عمل آید. همچنین با توجه به تغییرات سیاستی بانک مرکزی درخصوص نرخ ارز توافقی و ابهامات ناشی از آن، اجرای ابلاغیه شماره ۴۰۱/۳۰۰/۱۱۴۲۶ به تعیین و تکلیف موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور موکول خواهد شد.»

در این اطلاعیه آمده است:

پیرو ابلاغیه نرخ ارز محاسباتی در قیمت پایه برخی محصولات

با سلام و احترام

پیرو نامه شماره ۴۰۱/۳۰۰/۱۱۴۲۶ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ این مدیریت درخصوص ابلاغیه نرخ ارز محاسباتی در قیمت پایه برخی محصولات موارد ذیل را به اطلاع می رساند:

۱- اختیار تایید/ عدم تایید/ تصویب فرمول و ... درخصوص قیمت پایه محصولات وفق قوانین بالادستی نظیر ماده ۳۶ قانون احکام دایمی برنامه توسعه کشور و دستورالعمل های مربوطه مصوبه شورای عالی بورس از جمله دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در حیطه وظایف و اختیارات بورس کالا می باشد. لذا سایر نهادها و دستگاه ها قانونا اجازه مداخله در این خصوص را ندارند.

۲- بورس کالا همزمان با نوسانات ارزی اخیر، براساس تجربیات گذشته، مکاتبات لازم را با دستگاه های ذیربط و تصمیم گیر در این خصوص انجام داده و هشدارهای لازم در این خصوص به دستگاه ها داده شده است. براساس گزارش های کارشناسی و تجربیات گذشته در اقتصاد کشور، تداوم وضعیت موجود پتانسیل ایجاد رانت در بازار برخی محصولات برای عده معدود و ایجاد آشفتگی و رقابت های بالای قیمتی در برخی دیگر از محصولات را به همراه دارد.

۳- با دریافت مصوبه شورای محترم عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر اختیارات ستاد تنظیم بازار (پس از صدور ابلاغیه فوق الذکر) موضوع به دبیرخانه آن ستاد ارجاع شده است تا در این خصوص تصمیم گیری به عمل آید. همچنین با توجه به تغییرات سیاستی بانک مرکزی درخصوص نرخ ارز توافقی و ابهامات ناشی از آن، اجرای ابلاغیه شماره ۴۰۱/۳۰۰/۱۱۴۲۶ به تعیین و تکلیف موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور موکول خواهد شد.

مراتب جهت هر گونه اقدام لازم و اطلاع رسانی به عرضه کنندگان و خریداران ابلاغ می گردد.

ارز

منبع: کالاخبر

پایان/

۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23519

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =