عقب‌نشینی لندن

سرانجام دولت انگلیس برای حل و فصل اختلافات تجاری ناشی از برگزیت وارد مذاکره با اتحادیه اروپا شد.

به گزارش تحریریه، درحالیکه پس از بحران عمیق اقتصادی زمزمه هایی در انگلستان در زمینه بازگشت به اتحادیه اروپا مطرح شده است، لندن در یک عقب نشینی از خواسته های پیشین خود، برای حل و فصل اختلافات تجاری وارد مذاکره با بروکسل شد.

شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه گزارش داد، اتحادیه اروپا و بریتانیا به تدریج به سمت حل و فصل مناقشه تجاری طولانی مدت دوطرفه پس از برگزیت حرکت می کنند و برای انجام مذاکراتی فشرده آماده می شوند.

چند روز قبل لندن توافقی را با بروکسل برای به اشتراک گذاشتن داده های روزانه در مورد تجارت با ایرلند شمالی منعقد کرد. این امر به عنوان پیش شرط اساسی برای ایجاد اعتماد و ارائه اطمینان توصیف شد و پایه جدیدی برای گفت وگوهای اتحادیه اروپا و انگلیس ایجاد کرد.

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس و «ماروس سفکوویچ» معاون رئیس کمیسیون اروپا اظهار داشتند که این توافق گام مهمی به سوی گفت وگوهای بیشتر در مورد قوانین تجاری معروف به پروتکل ایرلند شمالی است.

عقب‌نشینی لندن

این اختلاف از توافق برگزیت ناشی می شود که در آن انگلیس موافقت کرد به منظور حفظ توافق صلح 1998 ایرلند شمالی (که بخشی از انگلستان به شمار می رود) در بازار واحد اتحادیه اروپا باقی بماند. لندن تاکنون از ایجاد یک توافقنامه در مورد تجارت در مرز زمینی اجتناب می کرد.

این رسانه آمریکایی به نقل از افرادی که نخواستند نامشان فاش شود، گفت: هدف از مذاکرات هفته آینده بین کلورلی و سفکوویچ، آماده کردن زمینه برای ایجاد یک کانال مذاکراتی است.

استفان کلی، مدیر عامل شرکت تولیدی Northern Ireland's Manufacturing NI که در مورد تعدادی از مسائل مربوط به برگزیت صراحتا صحبت کرده بود، ابراز امیدواری کرد که بریتانیا و اتحادیه اروپا یک تمرین محدود و گفت وگویی عمیق - که به طور سنتی به عنوان یک کانال شناخته می‌شود، را در دستور کار قرار دهند.

پایان/

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =