موشک های روسی اسکندر در بلاروس

نیروهای مسلح بلاروس اعلام کردند پس از تکمیل آموزش در روسیه برای کاربرد سامانه موشکی متحرک هدایت شونده اسکندر و آزمایش آن در خاک بلاروس، از توانایی کاربرد این جنگ افزار ساخت روسیه بدون کمک مستشاران، برخودار شده اند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری رویترز نوشت، وزارت دفاع بلاروس افزود که این موشک ها از توانایی برخورد به اهدافی در فاصله ۵۰۰ کیلومتری برخوردار هستند.

«روسلان چخوف» فرمانده نیروی موشکی و توپخانه بلاروس در گفتگو با شبکه تلویزیونی ارتش کشورش، با ستایش از سهولت کاربرد، قابلیت اتکا، مانور پذیری و قدرت آتش سامانه اسکندر ساخت روسیه، یادآوری کرد که یگان های نظامی این کشور تاکنون به جنگ افزار تهاجمی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر دسترسی نداشته اند.

سامانه اسکندر - ام که در ناتو به نام رمزی "اس اس - ۲۶" شناخته می شود و جایگزین سامانه موشکی اسکاد مربوط به دوره اتحاد شوروی شده است، به اعماق خاک اوکراین در همسایگی بلاروس و لهستان عضو ناتو، دسترسی دارد که روابطشان با مینسک به شدت تیره شده است.

موشک های روسی اسکندر در بلاروس

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس؛ الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز سه‌شنبه گفت که کشورش مایل است به روسیه متحد نزدیک خود در جنگ با اوکراین، کمک بیشتری ارائه دهد، هر چند مسکو در حال حاضر به "هیچ کمکی" نیازمند نیست.

بلاروس به روسیه اجازه داد تا در اسفند گذشته بخشی از تهاجم خود را از خاک این کشور انجام دهد و همچنین سکوی پرتاب موشک‌های روسیه به اوکراین بوده است. اما بلاروس هیچ گاه وارد جنگ نشده است.

روسیه و بلاروس در ماه جاری در مانورهای نظامی مشترکی در خاک بلاروس شرکت کردند. اوکراین می‌گوید نیروهای خود را در امتداد مرز خود با بلاروس حفظ کرده است تا از هرگونه تهاجم احتمالی جلوگیری کند.

پنتاگون اعلام کرد، هیچ حرکت نظامی روسیه در بلاروس را ندیده است که نشان‌ دهنده حمله قریب‌الوقوع باشد.

تحلیلگران غربی می‌گویند اگر ارتش کوچک و بی تجربه بلاروس درگیر جنگ شود، افراد آن می‌توانند به مسکو کمک کنند تا برخی از گذرگاه های مهم حمل و نقل را قطع کنند، اما بعید است که کمک قابل توجهی به موقعیت روسیه کنند.

پایان/

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 24053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو  توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند. فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته ای را باور خواهند داشت و باز هم به انتشار اخبار بیهوده در مورد سلاح هسته ای و موضوع برجام ادامه خواهند داد.