کاهش اثرگذاری تحریم‌های اقتصادی با توسعه ترانزیت کالا

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت ترانزیت در اقتصاد کشور به نقش آن بر افزاش درآمد دولت و اشتغال پایدار و کاهش اثرگذاری تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: با یک برنامه جامع باید ضمن رفع کمبودهای زیرساختی حمل و نقلی و تکمیل کریدورهای ریلی و جاده‌ای موقعیت ترانزیتی ایران را در منطقه بیش از پیش تحکیم بخشیم.

به گزارش تحریریه، آرا شاوردیان نماینده مجلس شورای اسلامی، در رابطه با لزوم توسعه ترانزیت کشور، گفت: ایران به لحاظ جغرافیایی در محل تلاقی کریدورهای تجاری شمال – جنوب و شرق و غرب قرار داشته و این موقعیت منحصر به فرد می‌تواند نقش مهمی را در ترانزیت کالا میان کشورهای چین و هند با غرب و اروپا و همچنین مابین روسیه، آسیای میانه و کشورهای جنوب خلیج فارس و همچنین آفریقا ایفا کند.

وی در خصوص اهمیت ترانزیت در اقتصاد کشور به نقش آن بر افزایش درآمدهای دولت، اشتغال پایدار و کاهش اثرگذاری تحریم‌های اقتصادی اشاره و عنوان کرد: بی تردید ارتباط تجاری موثر با کشورهای منطقه از طریق شبکه حمل و نقلی در شرایط فعلی کشور عامل توسعه و پیشرفت خواهد بود.

وی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه علی رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته شبکه ریلی کشور ارزآوری زیادی برای کشور ندارد، عنوان کرد: سرعت حمل بار در کشورمان از طریق خطوط ریلی بسیار پایین بوده و سرعتی نزدیک به سرعت حرکت انسان پیاده دارد که در مقابل با استاندارهای بین المللی اختلاف فاحشی مشاهده می‌شود. البته که بسیاری از مسئولان دولتی عامل این امر را تحریم های بی سابقه اروپا و آمریکا می‌دانند اما جای خالی برنامه ریزی و اهتمام جدی مسئولان نیز احساس می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای با اشاره به لزوم طراحی نقشه راه و برنامه ملی برای توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور اظهار کرد: با یک برنامه جامع باید ضمن رفع کمبودهای زیرساختی حمل و نقلی و تکمیل کریدورهای ریلی و جاده‌ای موقعیت ترانزیتی ایران را در منطقه بیش از پیش تحکیم بخشیم. این امر با توجه مجلس و دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال آتی تا حد زیادی محقق خواهد شد.

پایان/

۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24080

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =