نقش برجسته قاره آفریقا در دور زدن تحریم های روسیه

صادرات مشتقات نفتی روسیه به کشورهای آفریقایی پس از جنگ اوکراین ۱۴ برابر افزایش یافته است. افزایش صادرات مشتقات نفتی روسیه به کشورهای آفریقایی بیانگر نقش برجسته این قاره در کاهش آثار تحریم های غرب علیه روسیه است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الطاقة» که مسائل مربوط به انرژی را دنبال می کند در بخشی از گزارش خود درباره روابط نفتی روسیه و کشورهای آفریقایی پس از جنگ اوکراین نوشت، صادرات مشتقات نفتی روسیه به کشورهای آفریقایی پس از جنگ اوکراین ۱۴ برابر افزایش یافته است.

افزایش صادرات مشتقات نفتی روسیه به کشورهای آفریقایی بیانگر نقش برجسته قاره آفریقا در کاهش آثار تحریم های غربی علیه روسیه است.

برپایه بررسی تارنمای موسسه «اس اند پی گلوبال پلاتس» صادرات مشتقات نفتی روسیه به کشورهای نیجریه، تونس و لیبی افزایش یافته است و این اهمیت عوامل ژئوپلتیکی را در بازارهای انرژی جهانی نشان می دهد.

به گزارش تارنمای موسسه فوق، در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، تونس روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت از روسیه وارد کرده است. این رقم در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۶۶ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز رسیده است.

نقش برجسته قاره آفریقا در دور زدن تحریم های روسیه

طی این مدت نیجریه هم واردات نفت از روسیه را ۵ برابر افزایش داده است و روزانه ۵۷ هزار و ۴۰۰ بشکه نفت از روسیه وارد می کند.

به نوشته تارنمای الطاقة، «تیمور کولاکمیتوف» تحلیلگر مسائل راهبردی روسیه گفت که لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طی یک ماه در سال گذشته ۷ بار به کشورهای آفریقایی سفر کرد که هدف از این سفر تقویت روابط روسیه با این کشورها و پیداکردن بازارهای جدید برای صادرات مشتقات نفتی روسیه بود.

کشورهای آفریقایی که سوخت فسیلی را از روسیه وارد می کنند با فراورده های نفتی دیگر ادغام می سازند و آن را به کشورهای اروپایی می فرستند.

پایان/

پایان/

۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • amin PL ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      لطفا در مورد بیانیه اخیر روسیه در مورد جزایر سه گانه و جنجال رسانه ای اصلاحطلبها هم یک صحبتی یا گزارشی تهیه کنید.