مشارکت با پلتفرم‌های موجود در دنیا باید در دستورکار خودروسازان قرار گیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فرانسه که یکی از کشورها تولیدکننده خودرو است فقط ۲ پلتفرم دارد یا کشور دیگری مانند کره فقط یک پلتفرم دارد اما کشور ما که در صنعت خودروسازی نیز موفق نیست، ۱۰ پلتفرم دارد.

به گزارش تحریریه، لطف اله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره تولید خودروی برقی، گفت: وضعیت تولید خودروی برقی در یکی از نشست‌های کمیسیون صنایع و معادن با حضور خودروسازان و نمایندگان وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت؛ خودروسازان در این جلسه ادعا کردند که خودروی برقی ملی نیز تولید کرد در واقع شرکت‌های خودروسازی مدعی بودند که همان‌گونه که خودروی ملی بنزینی تولید کردیم، خودروی برقی نیز تولید کرده و اماده عرضه به بازار است، البته ذکر این نکته ضروری است که ما خودروی بنزینی ملی را نیز ندیدیم!

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس گزارش ارائه شده از سوی خودروسازان فقط 35 درصد خودرو برقی تولید شده ساخت داخل است و 65 درصد آن وارداتی است البته این موضوع ادعای خودروسازان است و من معتقدم 25 درصد خودروی برقی تولیدی نیز داخلی نیست.

وی اضافه کرد: زمانی که ما نتوانستیم در تولید خودروی بنزینی که 50 سال سابقه داریم، موفق شویم، نمی‌توانیم در تولید خودروی برقی نیز موفق شویم، ما باید با پلتفرم‌های موجود در دنیا مشارکت کنیم، همان‌گونه که کشورهای دیگری مانند کره، ژاپن و چین عمل کردند.

این نماینده مردم در مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: فرانسه که یکی از کشورها تولیدکننده خودرو است فقط 2 پلتفرم دارد یا کشور دیگری مانند کره فقط یک پلتفرم دارد اما کشور ما که در صنعت خودروسازی نیز موفق نیست 10 پلتفرم دارد، مشخص است که این مسیر اشتباه است.

پایان/

۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 24308

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =