مبارزه با فرار مالیاتی بدون فرهنگ سازی مالیاتی ممکن نیست

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مبارزه با فرار مالیاتی بدون فرهنگ سازی مالیاتی ممکن نیست. / نیازمند کمک های جامعه نخبگانی در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با فرار مالیاتی هستیم.

به گزارش تحریریه، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور پس از بازگشت از سفر نیم روزه برای شرکت در همایش علمی "مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور" در قزوین و افتتاح چند طرح به مناسبت دهه مبارک فجر، در جلسه کارگروه مقابله با فرار مالیاتی این سازمان ضمن تشکر از همکاران خدوم در ادارات کل امور مالیاتی استان ها در اهتمام به موضوع فرار مالیاتی بیان کرد: مبارزه با فرار مالیاتی بدون فرهنگ سازی مالیاتی ممکن نیست.

وی همچنین با اشاره به افتتاح رادیو مالیات در اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، افزود: تمام کسانی که دست به قلم هستند و بیان مناسبی دارند یا توان تولید محتوا برای انتشار در فضای مجازی دارند، می توانند با تهیه و تولید پادکست ها و فایل های صوتی با محتوای آموزشی و فرهنگی در زمینه های مختلف مالیاتی، مطالب خود را از طریق این سازمان در سکوی نرم افزاری رادیو مالیات برای استفاده عموم مردم و مودیان گرامی، بارگذاری نمایند.

دکتر منظور ضمن اعلام اینکه نظام مالیاتی در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود در سیستم اقتصادی است تصریح کرد: ان شاءالله این زحمات و دستاوردها که حاصل تلاش های شبانه روزی همکاران پرتلاش و جهادی در مجموعه سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه عدالت مالیاتی و شفافیت است، مورد رضایت و اعتمادسازی مردم به نظام مالیاتی شود.

به نقل از اینتا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان ابتکارات حوزه فرهنگ سازی مالیاتی اضافه کرد: فرهنگ سازی مالیاتی با ایجاد نهضت مبارزه با فرار مالیاتی و توسعه آن در بدنه نظام مالی و مالیاتی کشور گسترش می یابد و در این راه بایستی همه مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی با سازمان امور مالیاتی همراه و همگام باشند، البته اکنون این مهم با همراهی و همکاری مردم و مودیان محترم در حال رخ دادن است.

پایان/

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24363

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =