مولدسازی دارایی‌های دولت مشروط به اجرای درستِ اقدامی تحولی در اقتصاد است

یک نماینده مجلس مولدسازی و بهره‌ور کردن دارایی‌های دولت را اقدامی تحولی در اقتصاد ایران برشمرد و تصریح کرد: دولت و مجلس باید با نظارت دقیق از اجرای صحیح این مصوبه و عدم تکرار تجارب بد خصوصی سازی مطمئن شوند.

به گزارش تحریریه، رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ضرورت اجرای مصوبه مولدسازی دارایی های دولت و ارزیابی خود از حواشی پیرامون این مصوبه اظهار کرد: بعضی از مصوبات، تصمیمات بسیار عالی و خوبی هستند که اما بعضا در اجرا با مشکلاتی مواجه شده و موجب التهاب در جامعه می شوند مانند موضوع خصوصی سازی و اصل 44 که تجارب ناموفقی را در ذهن مردم بر جای گذاشته است.

وی مولدسازی دارایی‌های دولت را مشروط به اجرای درست، تصمیمی درست و تحولی در اقتصاد ایران برشمرد و افزود: باید واقعا درست تصمیم گرفته شود و واقعا اموال و دارایی‌ها، مولد شوند که دقیقا مشخص است همین امروز و در حال حاضر مفید نیستند و بهره‌وری ندارند.

فرخی افزود: همچنین اگر این مولدسازی در مسیر احیای مجدد قرار بگیرد، بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

وی تجارب منفی از خصوصی سازی‌ها در گذشته را عامل بروز برخی نگرانی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: انحراف از اهداف مولدسازی و تکرار مشکلاتی که در خصوصی سازی رخ داد بزرگترین نگرانی است که باید در اجرا برطرف شود.

نماینده مردم سیاهکل گفت: دولت و مجلس باید نظارت کامل داشته باشند تا حداقل اگر این اموال را به قیمتی می فروشیم مطمئن باشیم که بهره‌وری بیشتر از قبل از مولدسازی خواهد داشت.

فرخی در گفت‌وگو با شادا بیان کرد: هر اقدامی که موجب شکوفایی اقتصاد و تولید ثروت شود، مثبت است و مجلس علاوه بر نظارت کامل بر اجرای این مصوبه از آن حمایت خواهد کرد.

پایان/

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24610

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =