دادگاه ترامپ حرف دشمنان آمریکا را ثابت کرد

نمایش ترامپ در دادگاه منهتن، در حقیقت روایت دشمنان ایالات متحده به ویژه روس ها از سیاست در آمریکا را اثبات کرد و خوراک رسانه‌ ای مناسبی به آن ها داد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «امریکانا» نوشت، روزنامه گاردین به تازگی مطلبی تحلیلی درباره دادگاه ترامپ منتشر کرده و آن را یک درام تراژیک و کمدی در دادگاه منهتن دانسته که باعث خنده بعضی و تمسخر بعضی دیگر شد.

این رویداد به شکلی بود که ایالات متحده استثنایی بودن خود را باز هم ثابت کرد، اما این بار به شکلی نامناسب!

طبق این مطلب، حیثیت جایگاه ریاست جمهوری، قانون اساسی و حکومت دموکراتیک درآمریکا در خطر جدی است و نفوذ جهانی و اقتدار اخلاقی آمریکا، شاید برای همیشه تمسخر شود. برای دشمنان آمریکا، افول آمریکا و پایان نمایش امپراتوری آن بسیار خرسندکننده است.

Former President Donald Trump sits in court for his arraignment, surrounded by his lawyers.

نویسنده این گزارش معتقد است که در ابعاد بین‌المللی، نمایش ترامپ در دادگاه منهتن، در حقیقت به روایت پوتین و روس‌ها از سیاست خارجی غرب، خوراک رسانه‌ای می‌دهد و باز هم در لیست طرفداران ترامپ، نام بنیامین نتانیاهو، محمد بن سلمان، و روحانیون ایرانی دوستدار سلاح هسته‌‎ای و حتی کیم‌جونگ‌اون پررنگ می‌شود.

از نظر نویسنده این گزارش، ترامپ عامل همیشگی حواس پرتی مسئولان آمریکایی است و نمایش وی در دادگاه منهتن، انگیزه‌ای برای جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان است تا آنچه از دوره ریاست جمهوری بایدن باقی مانده است را به یک زمین بایر برای قانون‌گذاری تبدیل کنند.

در آخر، مقاله اینطور نتیجه می‌گیرد که ملودرام هفته گذشته بیش از هر زمان دیگری، عدم درک ترامپ از آمریکا و چشم انداز ذهنی و عاطفی به شدت محدود وی را به تصویر کشید، چرا که نشان داد تمام دنیای ترامپ، خود اوست که وطن ندارد و نظام سیاسی آمریکا هم تصمیم به تداوم مسیر، بدون حضور ترامپ دارد.

پایان/

۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 25042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =