تحویل بخشی از خودروها به ۱۴۰۳ موکول شد

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه‌ شده، تنها در پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

به گزارش تحریریه، وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نتایج نوبت‌بندی فروش خودروهای داخلی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در اطلاعیه وزارت صمت آمده است: از قریب به پنجاه محصول مختلف عرضه‌شده، تنها در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال 1403 موکول شده است.

در این اطلاعیه اعلام شد: لازم به ذکر است که در برخی محصولات نظیر محصولات گروه سایپا، مدیران و کرمان و غیره، تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دورهای آتی وجود دارد.

وزارت صمت در این اطلاعیه همچنین اعلام کرد: در خصوص محصولات شرکت ایران‌خودرو، قریب به 780 هزار نفر متقاضی این محصولات بودند که با توجه به برنامه 900 هزارتایی امسال شرکت ایران‌خودرو و تعهدات آن شرکت، امکان پوشش تقاضای همه متقاضیان خودرو وجود دارد، اما استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول باعث شد که موعد تحویل برخی از متقاضیان به سال 1403 انتقال یابد. این در حالی است که ظرفیت برخی از محصولات نظیر تارا و رانا در سال 1402 خالی مانده است و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار 1402 برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

وزارت صمت تاکید کرد: بنابراین اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص این امکان را می‌دهد تا تغییر محصول از محصولات پر تقاضا که موعد تحویلشان در سال 1403 می‌باشد به محصولات دیگر فراهم آید.

وزارت صمت همچنین اعلام کرد: نکته دیگر در خصوص اعلام زمان‌بندی این است که موعد تحویل اعلام شده نشانگر حداکثر موعد تحویل می‌باشد که با توجه به ضریب اطمینان در نظر گرفته شده بر اساس برنامه تولید، امکان تحویل زودتر از آن و یا عرضه محصولات بیشتر از برنامه تولید ارائه شده در طی سال برای محصولات ایران‌خودرو نیز وجود دارد.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شد: در پایان ذکر این نکته ضروری است که شفاف‌سازی میزان تقاضای واقعی بازار در هر محصول و برنامه‌ریزی تولید بر اساس سفارش یکی از اهداف اصلی اجرای سامانه یکپارچه در کنار حذف قرعه‌کشی بوده است که با اجرای طرح سامانه یکپارچه به جای قرعه‌کشی محقق شده است. بر این اساس عرضه محصولات جدید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در کنار سایر خودروسازان داخلی در این سامانه تداوم می‌یابد تا در کنار افزایش تولید، امکان پاسخگویی به نیاز بازار در سال رشد تولید فراهم آید.

پایان/

۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 25159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =