عملیاتی شدن سهام بورس نوزادان و نحوه دریافت آن

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس از اجرایی شدن ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت خبر داد، گفت: به اهتمام مجلس شورای اسلامی،دولت سیزدهم و پیگیری‌های کمیسیون مشترک همچنین فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بحث سهام بورس نوزادان و ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری پس از یکسال ونیم ابلاغ عملیاتی شد.

به گزارش تحریریه، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد اجرایی شدن ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، گفت: با اهتمام مجلس شورای اسلامی، دولت سیزدهم و پیگیری‌های کمیسیون مشترک همچنین فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بحث سهام بورس نوزادان و ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری پس از یکسال ونیم ابلاغ عملیاتی شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: طبق ابلاغیه آیین نامه وزارت اقتصاد توسط خاندوزی وزیر اقتصاد، این ماده در روند اجرا قرار گرفت، طبق مصوبه اسفند ماه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ این موضوع مورد توجه قرار گرفت و از این پس نوزادان متولد ۱۴۰۱ به بعد، می‌توانند دارای سهامی به ارزش ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس متنوع درخواست والدین باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشریح کرد: والدین می‌توانند در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir که به این منظور تدارک دیده شده ثبت نام کنند و افراد می توانند پاسخ سوالات خود را در این خصوص، با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس http://ssostage.my.gov.ir/login شرح فرایند اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دریافت کنند.

محمدبیگی در پایان در گفت و گو با خانه ملت خاطر نشان کرد: این سهام تا سن ۲۴ سالگی قابل برداشت نیست اما سود آن محاسبه شده و سالانه در حساب بورسی افراد لحاظ خواهد شد تا در سنین جوانی بتواند از این سهام استفاده کند، هدف از ایجاد این سهام کمک به تامین آینده فرزندان ایران اسلامی و حمایت از جوانی جمعیت در ایران است.

گفتنی است، متولدین ۱۴۰۱ از دوشنبه (۴ اردیبهشت) به مرور می‌توانند برای دریافت سهام نوزادان خود بدون مراجعه حضوری و ازطریق درگاه ملی دولت هوشمند اقدام کنند. هر کدام از والدین می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت کنند. این سهام تا ۲۳ سالگی به نام خود نوزادان باقی می‌ماند و در ۲۴ سالگی می توانند از آن استفاده کنند.

پایان/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 25282

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =