نظام بانکی نباید سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حمایت‌های وزارت اقتصاد برای جذب سرمایه‌گذار در دولت سیزدهم، گفت: شرایط در نظام بانکی باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار به دلیل کج سلیقگی مدیران، انگیزه خود را از دست ندهد، چرا که این مساله سبب فرار سرمایه می‌شود.

به گزارش تحریریه، «مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی» نماینده شهر بابک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «شادا» در خصوص اهمیت و تاثیر سرمایه گذاری برای تحقق شعار سال، اظهار داشت: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری و به ویژه شعارهایی را که در ابتدای هر سال تعیین می شود و همچنین برنامه چشم انداز و توسعه نظام را با دقت نگاه کنیم، به صورت مشخص در همه این موارد، اقتصاد به عنوان محور در نظر گرفته شده است.

یعنی اقتصاد پاشنه آشیل همه دولت ها در کشور و در عین حال در همه کشورها محسوب می شود.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری به ویژه در بخش خصوصی، به دلیل روند سریع و توسعه بیشتری که این بخش دارد باید بیشتر مورد توجه و اقبال دولتمردان باشد.

وی افزود: موضوع سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی برای کشور ما اهمیت ویژه ای دارد، چرا که ایران به دلیل شرایط ژئوپلتیک و نیز سرمایه های طبیعی و اقلیمی، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و در نهایت تولید است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: ایجاد تسهیلات ویژه و همکاری بانکها با سرمایه‌گذاران یکی از مهمترین بسترهایی است که باید برای ورود سرمایه انجام شود.

وی افزود: شرایط در نظام بانکی باید به گونه ای باشد که سرمایه گذار به دلیل کج سلیقگی برخی مدیران در این بخش انگیزه خود را از دست ندهد، چرا که این مساله سبب فرار سرمایه و عدم ثبات اقتصادی شده و به دنبال آن، برخی تبعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور شکل می گیرد.

به نماینده شهر بابک در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل اهتمام ویژه وزیر اقتصاد به تولید و سرمایه گذاری، حضور وی در مجلس به عنوان نماینده بوده است.

رضاحسینی در ادامه ابراز کرد: یکی از دلایلی که سرمایه گذاران طی دو سال اخیر برای ورود به این عرصه انگیزه بیشتری از خود نشان داده اند، پیگیری‌های وزیر بوده است و ما امیدواریم که دولت به صورت یکپارچه همین روند را داشته باشند، چرا که همه بحث ها، انتقادات و حمایت ها از دولت برای بهتر انجام شدن کارهاست و امیدواریم که همه ارکان دولت از این فرصت ها استفاده درست و به موقعی داشته باشند.

پایان/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 25339

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =