کپی‌برداری زلنسکی از صهیونیست‌ها در گردن نگرفتن!

یک روزنامه ایتالیایی معتقد است همانطور که رژیم‌صهیونیستی هیچ وقت مسئولیت جنایات خود در ایران را برعهده نگرفته است دولت زلنسکی هم با تقلید از اسرائیل عملیات های جنگی متعددی را بدون پذیرش مسئولیت آن در روسیه انجام داده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه‌ی «کوریره‌دلاسرا» در گزارشی به قلم «گوئیدو اولیمپیو» و «آندرئا مارینلی» فاش کرد که مدت‌هاست اوکراین از راهبرد رژیم‌صهیونیستی تقلید می‌کند.

گزارش بر این باور است «آمیزه‌ای از عملیات مخفی و آشکار و اقدامات غافل‌گیرانه از سوی کی‌یف صورت می گیرد که جایگزین کارزار جنگ سنتی نیست؛ بلکه در کنار آن قرار می‌گیرد. اسراییل در جنگ مخفی با تهران اغلب از پهپاد برای انجام اقدامات نمایشی در داخل ایران استفاده کرده است.»

این روزنامه سپس به‌عنوان مثال به انجام انفجارهایی در نزدیکی تأسیسات راهبردی اشاره کرد و ادامه داد: کی‌یف نیز در مقیاسی گسترده‌تر و جنجالی‌تر دست به همین کار می‌زند. حمله به کرملین و سپس مسکو از آن دست است.

طبق گزارش، این پهپادها برای هر دو کشور کاربرد زیادی داشته اند که یکی از امتیازشان این است که مجبور به استفاده از افراد نیستند.

به تعبیر نویسندگان، سازمان جاسوسی موساد در تهران، دمشق و اروپا دانشمندان ایرانی و برخی افراد مهم دیگر را از میان برداشت. در برخی موارد نیز نه از مأموران خود، بلکه از همکاران یعنی «از مخالفان حاضر در داخل یک کشور، از کردها، اقلیت‌های عرب و ناراضیان» استفاده کرد.

دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی نظامی اوکراین نیز از این الگو بهره برده است و از همکاری با مخالفان روس یا در هر صورت چهره‌هایی که حاضر به همکاری بودند بهره جست تا قتل عناصر ملی‌گرای روس را به سرانجام برساند.

به تصریح این رسانه‌ی ایتالیایی، موساد مسئولیت اقدامات خود را بر عهده نمی‌گیرد؛ در خصوص ماجراهای خاص اظهارنظر نمی‌کند و این‌که در ماجرایی دست داشته یا خیر یک موضوع فرعی به شمار می‌آید. سپس این رژیم پس از سال‌ها خطاب به یک روزنامه‌ غالباً آمریکایی فاش می‌کند که در فلان عملیات دست داشته است.

رژیم کی‌یف نیز همین راه را در پیش گرفته و تقریباً همیشه انکار می‌کند و بعد به‌طور غیرمستقیم در خصوص قتل نمایندگان ملی‌گرای روسی دست به اعتراف می‌زند.

در این گزارش اشاره شد که پاسخ به اقدامات اوکراین ممکن است فوری نباشد و زمان ببرد و در مناطق دیگر صورت گیرد.

نگارندگان برای تشریح این گزاره افزودند: نظریه‌ی «پرچم‌های دروغین» پوششی راحت به شمار می‌آید. زیرا هر زمان و به هر اندازه که خواسته شود، رو می‌شود و همیشه کسانی پیدا می‌شوند که دست به چنین اقداماتی بزنند. این هم جزیی از بازی به شمار می‌آید.

پایان/

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =