تلاش هند برای افزایش تولید فولاد

رئیس تولیدکننده مهم فولاد در هند اعلام کرد در تلاش است تا با خرید برخی واحدهای مرتبط با این صنعت، سهم این کشور را از بازار جهانی فولاد افزایش دهد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ‌نیوز» به نقل از رئیس تولیدکننده فولاد هندی ساجان جیندال، گزارش داد که JSW به دنبال خرید ۲۰ تا ۴۰ درصد از سهام واحد زغال‌سنگ متالورژی Teck Resources کانادا (TECKb.TO) است.

جیندال گفت که بزرگترین تولیدکننده فولاد هند قصد دارد برای ۲۰ تا ۴۰ درصد از Elk Valley Resources Ltd واحدی از این شرکت کانادایی، پیشنهاد دهد.

او گفت که JSW، همراه با برخی کارخانه‌های ژاپنی و کره جنوبی، در حال برنامه‌ریزی برای خرید سهام این دارایی هستند و یک پیشنهاد ترکیبی می تواند ارزش واحد را به ۸ میلیارد دلار برساند.

در حالی که JSW Steel بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد، Teck گفت که در مورد "شایعات یا گمانه زنی های بازار" اظهار نظر نمی کند.

تلاش هندی‌ها برای افزایش تولید فولاد

تامین منابع زغال سنگ متالورژیکی، یک ماده خام کلیدی برای تولید فولاد، برای JSW برای رسیدن به ظرفیت ۵۰ میلیون تن برای هند تا پایان این دهه حیاتی است.

جیندال در گزارش سالانه شرکت برای آخرین دوره مالی گفته بود که در دو سال آینده ۹ میلیون ظرفیت جدید اضافه خواهد کرد و مجموع ظرفیت خود در هند را تا سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به ۳۷ میلیون خواهد رساند.

او به بلومبرگ گفت که Teck کیفیت بالاتری از مواد خام را نسبت به آنچه در هند موجود است تولید می‌کند و گفت که این واحد "می‌تواند برای ما بسیار استراتژیک باشد، بنابراین ما سهم قابل توجهی داریم".

منبع: معدن نیوز

پایان/

۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 27168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =