پیامدهای تضعیف اقتصاد چین

شرکت‌های غربی هشدار داده‌اند که چشم‌انداز تجاری تاریک چین پیامدهای جهانی را به دنبال خواهد داشت، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان به کندی از قرنطینه‌های سخت دوران کووید بهبود می‌یابد.

به گزارش تحریریه، معدن نیوز نوشت، شرکت‌های غربی هشدار داده‌اند که چشم‌انداز تجاری تاریک چین پیامدهای جهانی را به دنبال خواهد داشت، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان به کندی از قرنطینه‌های سخت دوران کووید بهبود می‌یابد.

گزارش‌ها از مجموعه‌ای متفاوت از شرکت‌ها در سراسر جهان، نگرانی‌های آنها را در مورد چین ثبت کرده‌اند، چینی که برای دهه‌ها بازار پررونقی را برای همه چیز از مواد شیمیایی گرفته تا خودرو، مراقبت‌های بهداشتی و سفر فراهم کرده است.

جوئل اسمیکال، مدیر اجرایی شرکت تولیدکننده نیمه هادی ایالات متحده Vishay Intertechnology در اینباره اظهار تاسف کرد و گفت: روند افزایش تقاضا در چین کند است. خوزه فریرا نِوِس، رئیس گروه مد تجارت الکترونیک بریتانیا، Farfetch نیز در این خصوص موافق است و می گوید بازیابی آنقدرها که همه فکر می کردند انفجاری و سریع نبوده است.

مایک مک‌مولن، مدیر اجرایی نیز در اینباره گفت: مهم‌ترین محرک کاهش درآمد Agilent در سه ماهه آخر، کسب‌وکار سازنده ابزارآلات آزمایشگاهی کالیفرنیایی در چین بود که باعث شد این شرکت اهداف رشد سالانه خود را کاهش دهد.

پیامدهای تضعیف اقتصاد چین

داده‌های منتشر شده در ماه گذشته نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری شتاب افزایش خود را از دست داده است، زیرا کاهش صادرات، خرده فروشی ضعیف و بخش رو به زوال املاک بر رشد تاثیر گذاشته است.

تولید ناخالص داخلی در سه ماهه منتهی به ژوئن ۰.۸ درصد افزایش یافته است که نسبت به ۲.۲ درصد در سه ماه اول سال جاری کاهش یافته است. مشکلاتی که دومین اقتصاد بزرگ جهان با آن مواجه است، رشد جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد.

در تلاش برای تحریک اقتصاد، مقامات چینی بسته ای از اصلاحات بازار مالی را در این ماه اعلام کردند و نرخ بهره را کمتر از حد انتظار کاهش دادند.

چی وانگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری MegaTrust Investment، که متخصص در سهام داخلی چین است، گفت که او نمی تواند زمانی را به یاد بیاورد که اعتماد مصرف کنندگان، املاک و مستغلات و کسب و کار تا این حد پایین بوده باشد. به نظر می رسد این فقط یک مسئله ساده و دوره ای نیست بلکه مساله ای ساختاری است.

مارتین برودرمولر، رئیس گروه مواد شیمیایی BASF، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران خارجی در چین، می‌گوید: مردم چین از دولت خود چندان خوشحال و مطمئن نیستند. آنها پول زیادی را برای تحصیل فرزندانشان خرج می‌کنند. آنها در حال حاضر ۲۰ درصد نرخ بیکاری جوانان را دارند. آنها پول زیادی را در املاک و مستغلات از دست داده اند و اکنون در خرج کردن پول محتاط هستند.

پایان/

۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 27219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =