تداوم رشد اقتصادی عربستان

رسانه های عربی مدعی هستند همزمان با کاهش میانگین نرخ بیکاری در عربستان از ۸.۵ درصد در سه ماه نخست سال جاری به رقم ۸.۳ درصد در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ شرایط برای تداوم رشد اقتصادی مناسب این کشور فراهم است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «الاقتصادیة» عربستان نوشت، میانگین بیکاری در عربستان طی سه ماه دوم سال جاری میلادی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت. میانگین بیکاری این کشور از ۸.۵ درصد در سه ماه نخست سال جاری به رقم ۸.۳ درصد در سه ماهه دوم سال جاری رسید.

دلیل کاهش میانگین بیکاری جهش رشد اقتصادی عربستان است که در نتیجه آن فرصت های کاری بیشتری برای شهروندان این کشور فراهم شده است. میانگین بیکاری زنان هم از رقم ۱۶.۱ درصد به ۱۵.۷ درصد رسید ضمن آنکه میانگین بیکاری مردان هم به طور ثابت در رقم ۴.۶ درصد باقی ماند.

بنا بر ادعای روزنامه الاقتصادیة، کاهش میانگین بیکاری در عربستان نشان می دهد چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور در حال نتیجه دادن است. این طرح کاهش میانگین بیکاری به رقم ۷ درصد در سال ۲۰۳۰ را هدفگذاری کرده است.

تداوم رشد اقتصادی عربستان

به نوشته تارنمای «اسکای نیوز» امارات، آژانس رتبه بندی اعتباری «استاندارد اند پورز» که در ژوئن گذشته پیش بینی کرده بود تولید ناخالص ملی عربستان در سال جاری رشد ۰.۲ درصدی را شاهد باشد در گزارش جدید خود عنوان داشت که تولید ناخالص این کشور هم رشد ۰.۴ درصدی را شاهد باشد. دلیل این رشد، بهبود وضعیت اقتصادی عربستان در سه ماهه دوم سال جاری بیان شده است.

تارنمای اسکای نیوز در بخش دیگری از گزارش خود آورد: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد اقتصاد غیرنفتی عربستان در سال جاری میانگین رشد ۴.۹ درصدی خود را حفظ کند.

پایان/

۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 27625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =