کاهش صادرات موادغذایی روسیه به اروپا

دیمیتری پاتروشف می گوید عرضه محصولات کشاورزی به کشورهای «غیر دوست» در سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش تحریریه، «دیمیتری پاتروشف» وزیر کشاورزی روسیه چند روز قبل اعلام کرد که روسیه صادرات محصولات کشاورزی خود را به کشورهای غیر دوستی که مسکو را تحریم کرده‌اند، کاهش داده است.

به گفته این مقام، مسکو تحویل محصولات کشاورزی خود به کشورهای غربی را در سال گذشته ۲.۶ میلیارد دلار کاهش داد و در عین حال عرضه به کشورهای بی طرف و دوست خود یعنی کشورهایی که به تحریم های غرب علیه روسیه نپیوسته اند، حدود ۲.۷ میلیارد دلار افزایش داده است.

این مقام روسی در همایش صنعت ماهیگیری گفت: صادرات کشاورزی، از جمله صادرات ماهی، امروز در درجه اول به سمت کشورهای دوست در حرکت است.

وزیر خارجه روسیه افزود که به دلیل وضعیت ژئوپلیتیکی کنونی، روسیه بر آن شد تا سمت و سوی تجارت کشاورزی خود را تغییر دهد و این کار را در آینده نیز ادامه خواهد داد.

کاهش صادرات موادغذایی روسیه به اروپا

پاتروشف در مورد صادرات ماهی خاطرنشان کرد که علیرغم محدودیت های غرب، روسیه عرضه محصولات دریایی خود را در سال گذشته ۴ درصد افزایش داد. در این راستا تعداد کشورهای واردکننده نیز از ۶۰ کشور در سال ۲۰۲۲ به ۸۰ کشور در سال جاری افزایش یافته است زیرا مسکو به دنبال تنوع بخشیدن به شرکای تجاری خود بوده و در حال گسترش به بازارهای جدید است.

صادرات محصولات کشاورزی روسیه در سال گذشته بالغ بر ۴۱.۶ میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود امسال به ۴۲ میلیارد دلار برسد.

بر اساس داده های اداره گمرک این کشور که در ماه جاری منتشر شد، صادرات مواد غذایی از روسیه به سرعت در حال رشد بوده و این حوزه به سومین منبع درآمد بودجه این کشور پس از نفت و گاز تبدیل شده است.

پایان/

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =