بازگشت برندهای خارجی به روسیه

برخی برندهای خارجی از کشورهای ترکیه، استرالیا، کره جنوبی و استونی در حال بازگشت به بازار روسیه هستند.

به گزارش تحریریه، بر اساس گزارش RBK با استناد به داده‌های شرکت مشاوره NF Group اعلام کرد که تعداد برندهای خارجی که امسال در روسیه ثبت شده‌اند، افزایش یافته است. این بنگاه های اقتصادی تحریم‌های غربی را که با هدف جلوگیری از مشارکت تجاری در این کشور وضه شده اند، نادیده می‌گیرند.

بین ژانویه و سپتامبر سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۶ خرده فروش خارجی جدید در روسیه فعالیت خود را آغاز کردند و این آمار را به اوج چهار ساله خود رساندند.

در مقابل، در سال ۲۰۱۹ روسیه شاهد ورود ۲۶ بازیگر خرده فروشی خارجی جدید بود، اما این رقم از آن زمان تاکنون هر سال به طور پیوسته کاهشی بوده است. در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۳ برند و در سال ۲۰۲۱ پانزده عدد و ۱۱ مورد در سال ۲۰۲۲ ورود به بازار روسیه ثبت شد. بر این اساس بالاترین هجوم تازه واردان به بازار روسیه در دهه گذشته در سال ۲۰۱۴ با ورود ۶۸ شرکت رخ داده است.

بیشتر این شرکت های تازه وارد به روسیه در بخش پوشاک، کفش و کالاهای خانگی مشغول کار هستند. اگرچه بیشتر این شرکت ها از ترکیه سرچشمه می گیرند اما در میان آن ها مارک هایی از بلاروس، قرقیزستان، استرالیا، کره جنوبی و استونی نیز وجود دارند.

بازگشت برندهای خارجی به روسیه

تحلیلگران اقتصادی از سال ۲۰۲۲ زمانی که بسیاری از برندهای غربی تصمیم به خروج از روسیه به دلیل تحریم های مربوط به اوکراین گرفتند، تغییر قابل توجهی را در منشاء تازه واردان به بازار مشاهده کردند. پیش از آن، بیشتر ثبت شرکت های جدید از سوی بنگاه های مستقر در اتحادیه اروپا و ایالات متحده انجام می شد.

کارشناسان بازار بر این باورند که خروج شرکت های غربی فرصت سودآوری را برای برندهای درجه دوم و سوم جهان جهت گسترش جایگاه بین المللی خود از طریق روسیه ایجاد کرده است. در حالی که این برندها ممکن است به اندازه غول های صنعت در سطح جهانی شهرت نداشته باشند، اغلب محصولات خود را با کیفیتی قابل مقایسه با آن برندها ارائه می دهند.

علاوه بر این، کسب‌وکارهای داخلی روسیه هم با ورود به این عرصه باهدف پر کردن شکاف‌های شرکت‌های خارجی در حال خروج از این وضعیت، سرمایه‌گذاری بیشتری را انجام می دهند. بر اساس گزارش NF Group از مارس ۲۰۲۲ تا پایان سه ماهه اول سال جاری، ۲۳ شرکت خارجی خروج خود را از بازار روسیه اعلام کردند. این در حالی بود که ۳۴ شرکت نام خود را تغییر دادند و فعالیت های روسیه خود را به دیگر بازیگران بازار منتقل کردند.

با توجه به همه این تحولات فضای کاری قابل توجهی در مراکز خرید روسیه ایجاد شده است. به عنوان نمونه برندهای پوشاک روسی مانند Lime، Henderson، Gloria Jeans، Ostin، Love Republic و Sela به طور فعالانه از این فرصت ها استفاده کرده و از سال گذشته حضور خود را در سراسر این کشور گسترش داده اند.

پایان/

۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27804

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =