اروپا از تحریم‌ روسیه بیشتر آسیب دید

فعال اقتصادی ایتالیا اعتراف کرد که اتحادیه اروپا بیشتر از روسیه به واسطه تحریم ها آسیب دید؛ مشخص شد که تحریم‌ها نتوانستند کاخ کرملین را به زانو درآورند.

به گزارش تحریریه، «ویتوریو تورمبینی» رئیس انجمن کارآفرینان ایتالیایی در روسیه، در حاشیه مجمع اقتصادی اوراسیا در سمرقند به خبرگزاری راشا تودی اظهار داشت که تحریم های غرب نتوانسته است به هدف اعلام شده خود مبنی بر بی ثبات کردن روسیه و اقتصاد آن دست یابد.

به گفته تورمبینی، «اگر هدف تحریم ها به زانو درآوردن روسیه بود، این هدف محقق نشده است».

این مقام تجاری اروپایی خاطرنشان کرد: اروپا بیش از روسیه از این تحریم ها آسیب می بیند، مردم فقیر آسیب می بینند، برخی کارآفرینانی هستند که کسب و کار خود را از دست می دهند، کارگران زیادی هم شغل خود را از دست می دهند، ضمن آنکه افرادی هم هستند که قدرت خرید خود را به دلیل هزینه های بالای انرژی از دست می دهند.

به گفته تورمبینی، «زمان آن فرا رسیده است که کشورها و دولت های غربی به جای تحریم، اقدامات دیگری را انجام دهند، از جمله تلاش برای شروع گفت و گو با مسکو. بدون گفتگو، موضوع اوکراین حل نخواهد شد. بدون گفتگو هیچ اتفاقی نمی افتد.»

The Association of Italian Entrepreneurs in Russia is working at various levels to help companies navigate their businesses in Russia successfully <br> Image Credit: 2FedPress

تورمبینی خاطرنشان کرد که تجارت می تواند یکی از راه هایی باشد که از طریق آن یک استراتژی همکاری جدید بین روسیه و اتحادیه اروپا شکل می گیرد.

او گفت، با این حال، در حال حاضر بسیاری از شرکت های اروپایی تحت فشار هستند تا پروژه های خود را با روسیه دنبال نکنند. وی با این وجود افزود: توقف کسب و کار مانند توقف آب با دستان است» .

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری تجاری به دلیل اهداف سیاسی نابود نشود.

تورمبینی در ماه سپتامبر در گفتگو با خبرنگاران گفت که تقریباً تمام شرکت‌های ایتالیایی که به دلیل تحریم‌های غرب در چند ماه گذشته مجبور به ترک بازار روسیه شده‌اند، اکنون برای بازگشت به روسیه ابراز تمایل می کنند.

وی افزود: حدود ۱۱۰ شرکت از ایتالیا همچنان ظرفیت تولید خود را در این کشور تحریم‌شده حفظ کرده اند و ۱۵۰ شرکت هم در روسیه حضور دارند.

پایان/

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28020

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =