مرگ سوئیفت در روسیه!

بانکدار برتر روسیه معتقد است که مسکو و شرکای تجاری آن باید به معاملات با ارزهای ملی روی بیاورند و سوئیفت را کنار بگذارند.

به گزارش تحریریه، «آندری کوستین» رئیس دومین بانک بزرگ روسیه بر این باور است که روسیه باید استفاده از سیستم پیام رسانی مالی جهانی یعنی سوئیفت را که تحت کنترل غرب است، کنار بگذارد.

کوستین به عنوان مدیر عامل VTB پی در پی خواستار افزایش استفاده از ارزهای داخلی توسط روسیه و شرکای تجاری آن شده است و آن را یک ضرورت ناشی از تحریم ها توصیف می کند.

وی چند روز قبل در مجمع بین‌المللی بانکداری در سوچی اظهار داشت: «ما باید سوئیفت را در تراکنش‌هایمان از بین ببریم، موضوع بسیار ساده است، اما به اقدامات خاصی از جمله در داخل کشورها نیاز دارد».

وی خاطرنشان کرد که بیشتر پرداخت‌های روسیه در حال حاضر به ارزهای ملی از جمله در تجارت با چین، اندونزی، هند و همچنین کشورهای عربی و آفریقایی انجام می‌شود.

کوستین افزود: به صورت دوفاکتو یا غیررسمی، چنین تغییری به سمت تسویه حساب های مالی به ارزهای ملی با کشورهای جنوب جهانی تا حد زیادی در حال اجرا است.

مرگ سوئیفت در روسیه!

به گفته این بانکدار روش چنین روندی غیرقابل برگشت است، زیرا کشورهای بیشتری متوجه شده اند که ممکن است در آینده اهداف بعدی استفاده غرب از دلار و یورو به عنوان ابزار سیاسی و تحریمی علیه خودشان باشند.

در اوایل این ماه، کوستین به راشا تودی اعلام کرده بود که جنوب جهانی باید یک سیستم مالی جدید بر اساس ارزهای ملی ایجاد کند تا خطرات ناشی از فشار و تحریم غرب را کاهش دهد.

او تاکید کرده بود که وضعیت دلار و کل سیستم مالی غرب که بر مبنای دلار ساخته شده، با تحریم روسیه به خطر افتاده است.

این بانکدار خاطرنشان کرد، با این حال، هدف کشورها مقابله با سیستم مالی غرب نیست، بلکه سعی بر این است که یک سیستم موازی ایجاد شود که به نفع جنوب جهانی هم عمل می کند.

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27658

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =