تقویت سوئیفت روسی

موسسه مالی شناخته شده روسیه نقل و انتقال یکی از ارزهای اصلی آسیا از طریق سوئیفت را تسهیل کرد.

به گزارش تحریریه، روزنامه تجاری RBK روسیه چند روز قبل به نقل از نماینده این بانک گزارش داد، Tinkoff که یکی از بزرگترین وام دهندگان خصوصی روسیه است، نقل و انتقالات تجاری به بات تایلند را از طریق سیستم پیام رسانی SWIFT راه اندازی کرده است.

تایلند به عنوان یکی از مقاصد نقل و انتقالات بین المللی در وب سایت Tinkoff ذکر شده است و حال اعلام شد که مشتریان خصوصی این موسسه مالی می توانند وجوه خود را از طریق SWIFT ویژه مسکو به هر بانک تایلندی ارسال کنند.

به گزارش RBK، راه اندازی انتقال پول با استفاده از بات تایلند بخشی از سیاست Tinkoff برای گسترش فهرست ارزهای موجود برای معاملات بین المللی آن است. در حال حاضر، این بانک از طریق سوئیفت به بیش از ۳۰ کشور از جمله چین، پورتوریکو و ترکیه وجوه را ارسال می کند.

تقویت سوئیفت روسی

SWIFT مستقر در بلژیک یک سیستم پیام رسانی بانکی با امنیت بالا است که تراکنش های مالی را در سراسر جهان امکان پذیر می کند. سال گذشته، اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تحریم های مربوط به درگیری اوکراین، بانک های کلیدی روسیه را از شبکه قطع کرد.

بانک Tinkoff که مجله فین‌تک آن را در رتبه سوم در بین ۱۰ بانک دیجیتال برتر سال ۲۰۲۲ قرار داد، با تحریم‌های مسدودکننده ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کانادا مواجه شد. این بدان معناست که موسسه مالی فوق نمی تواند معاملات ارزی انجام دهد یا با بانک های این کشورها همکاری کند.

با این حال، ارتباط Tinkoff بر اساس تصمیم جداگانه اتحادیه اروپا از سوئیفت قطع نشد و همچنان ممکن است به کشورهایی که از غرب در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه مسکو پیروی نکرده‌اند، نقل و انتقالات پولی انجام دهد.

تایلند یک مقصد گردشگری محبوب در بین روس ها به خصوص در فصل زمستان به شمار می رود. به گزارش RBK، انتقال پول نقد به کشور آسیایی ممکن است با افزایش سفر در ماه های آینده میلادی مورد استقبال بیشتری هم قرار بگیرد.

پایان/

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28108

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =