کاخ سفید کاغذ کافی برای چاپ دلار ندارد

طبق برآوردها بهره بدهی ملی دولت آمریکا هر ساعت بیشتر از ۵۰میلیون دلار است و به همین دلیل سخنگوی کاخ کرملین معتقد است واشنگتن به زودی قادر نخواهد بود هزینه های بدهی ملی رو به رشد خود را تامین کند و برای چاپ دلار دیگر کاغذ در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش تحریریه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی طعنه وار اظهار داشت: بدهی ملی ایالات متحده به اندازه ای افزایش یافته است که واشنگتن دیگر قادر به چاپ دلار برای رسیدگی به آن نخواهد بود.

او به اظهارات هفته گذشته «جان کربی» همتای آمریکایی خود نیز که گفته بود ایالات متحده از اوایل سال ۲۰۲۲ یعنی زمانی که حرف و حدیث های دیرپای کاخ سفید با همسایه روسیه به درگیری مسلحانه با اوکراین تبدیل شد، ۹۶ درصد از بودجه اختصاص داده شده به کی یف را هزینه کرده است، هم پاسخ داد.

پسکوف در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا و اوضاع بین المللی در پاسخ به خبرنگاری که گفته بود واشنگتن قادر است به صورت نامحدود پول چاپ کند تا زمانی که چاپخانه آن خراب شود، خاطرنشان کرد که در آن زمان دیگر کاغذی برای ایالات متحده باقی نخواهد ماند.

او گفت: به تازگی متوجه شدم که ایالات متحده حدود ۲۰۰ میلیون دلار در ساعت برای پرداخت بدهی خود هزینه می کند. از این رو به زودی کاغذ آنها تمام خواهد شد.

کاخ سفید کاغذ کافی برای چاپ دلار ندارد

در حال حاضر، بدهی عمومی معوق ایالات متحده پس از فراتر رفتن از سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود در ژانویه به حدود ۳۳.۶ تریلیون دلار رسیده است.

بر اساس داده‌های دفتر بودجه کنگره که در اوایل سال جاری منتشر شد، پرداخت‌ها بابت بهره مرتبط با بدهی ملی در سال مالی ۲۰۲۲ بالغ بر ۴۷۵ میلیارد دلار بوده است. این رقم معادل ۱.۳ میلیارد دلار در روز است که به طور تقریبی معادل ۵۴.۲ میلیون دلار در ساعت می شود.

بانک آمریکا (BoA) با استناد به داده های دفتر بودجه کنگره اعلام کرد که بدهی ملی ایالات متحده ممکن است طی دهه آینده ۲۰ تریلیون دلار افزایش یابد.

بر اساس این پیش‌بینی، بدهی عمومی فعلی بیشتر از 33 تریلیون دلار شده و با سرعتی که در حال رشد است، احتمالاً برای ۱۰ سال آینده روزانه ۵.۲ میلیارد دلار رشد خواهد کرد و حجم آن تا سال ۲۰۳۳ به حدود ۵۴ تریلیون دلار می رسد.

دفتر بودجه در کنگره (CBO) هشدار داد که طی سال گذشته هزینه های استقراض دولت فدرال به دلیل یک سری افزایش نرخ بهره به سرعت افزایش یافته است و کماکان به رشد خود ادامه خواهد داد.

طبق پیش بینی ها در ۳۰ سال آینده، پاسخ دهی به بدهی ملی به بزرگترین هزینه در بودجه فدرال تبدیل خواهد شد و از هزینه های مراقبت های بهداشتی و تامین اجتماعی برای کاخ سفید پیشی می گیرد.

پایان/

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =