سناریوسازی آلمان برای درگیری روسیه و ناتو

همگام با اظهارات جنگی مقام های اروپایی، یک نشریه آلمانی مدعی شد که سناریوی درگیری احتمالی روسیه و ناتو جهت ارائه به نمایندگان مجلس این کشور طراحی شده است.

به گزارش تحریریه، نشریه «بیلد» آلمان مدعی شده است که دولت این کشور سناریویی را برای حمله احتمالی روسیه به ناتو آماده کرده است. طبق این گزارش، مقامات برلین در این طرح چهار مرحله مجزا را تشریح کرده اند که در نهایت به وقوع حملات هسته ای احتمالی به کشورهای عضو ناتو از طرف مسکو ختم می شود.

بیلد در مقاله‌ چند روز قبل خود مدعی شد که به یک ارزیابی تهدیدات ۱۳ صفحه‌ای برای دفاع مدنی دست پیدا کرده که در ظاهر برای ارائه به پارلمان آلمان تهیه شده است.

به گفته این روزنامه، در صورت حمله روسیه به ناتو، آلمان یکی از اهداف اصلی خواهد بود و به نظر می رسد که مقامات چنین خطری را قابل اعتنا می دانند.

اولین مرحله از اقدامات مسکو ظاهراً شامل راه اندازی یک کارزار اطلاعات نادرست با هدف ایجاد شکاف در میان شهروندان و بی ثبات کردن جامعه آلمانی بیان شده است. علاوه بر این، روسیه حملات سایبری را به زیرساخت‌های حیاتی این کشور انجام خواهد داد.

War Games Scenario, Russian Western Military District vs NATO in ...

طبق گزارش بیلد، کرملین سپس نیروهای خود را در مرز با ناتو مستقر خواهد کرد. البته این اقدام از سوی بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده هم منعکس شده است. ناتو مدعی شد که حملات سایبری و خرابکاری در خاک آلمان به موازات یکدیگر انجام می شوند و همزمان ماهواره ها نیز هدف قرار می گیرند.

این رسانه مدعی شد که فاز سوم این سناریو مستلزم حمله هایی با سلاح های متعارف و ابزارهای غیر متعارف، همچنین شلیک به اهدافی در خاک آلمان است.

پیش‌بینی شده است که اوج حملات فرضی روسیه تهاجم به خاک آلمان از طریق زمین، دریا و همچنین در هوا انجام گیرد که باعث می شود تا درگیری‌ها مقیاسی جهانی به خود بگیرند.

این مقاله همچنین ادعا می‌کند که دولت آلمان استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای را رد نکرده است.

سناریوسازی آلمان برای درگیری روسیه و ناتو

این سناریوپردازی ها در پی گزارش ماه گذشته بیلد صورت گرفت که در آن طرح کلی ماه به ماه «مسیر درگیری» احتمالی بین ناتو و روسیه توصیف شده و ادعا داشته است که مسکو می‌تواند در سال ۲۰۲۵ یک «حمله آشکار» به این کشور انجام دهد.

همان زمان «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در اظهار نظری در مورد این گزارش اظهار داشت که بیلد هیچ هراسی ندارد تا هر دروغی را منتشر کند. گفتنی است در ماه‌های اخیر، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز در چند مورد پیش‌بینی کرده بود که روسیه می‌تواند طی پنج تا هشت سال آینده به ناتو حمله کند.

«توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد در ژانویه ۲۰۲۴، از هموطنان خود خواست تا برای یک رویارویی نظامی احتمالی بین ناتو و روسیه آماده شوند. «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلستان هم در موقعیتی دیگر پیش بینی کرد که درگیری جهانی بین غرب با روسیه، چین، ایران و کره شمالی ظرف پنج سال آینده رخ خواهد داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در ماه دسامبر تاکید کرد که مسکو به لحاظ ژئوپلیتیکی، اقتصادی یا نظامی... علاقه ای به جنگ علیه ناتو ندارد.

پایان/

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28982

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =